Khamis, 1 Jun 2023

Majlis pertunangan mewah, wanita terima 50 rantai emas, wang tunai RM983,000


Sebuah majlis pertunangan mewah satu pasangan dari Vietnam yang melibatkan hantaran berupa wang tunai serta berpuluh-puluh utas rantai emas mendapat perhatian pengguna media sosial, lapor laman berita Thaiger pada 30 Mei 2023.


Bakal pengantin perempuan dilaporkan menerima kira-kira 50 utas rantai emas dan wang tunai berjumlah kira-kira 5 bilion dong (RM982,888).


Laporan media tempatan menyatakan, majlis pertunangan itu berlangsung Sabtu lalu yang melibatkan seorang lelaki berusia 26 tahun dan tunangnya yang berusia 23 tahun. Mereka dikatakan baru dua bulan menjalinkan hubungan cinta.


Mereka berdua bekerja dan tinggal di wilayah Bình Dương, tetapi memutuskan untuk mengadakan majlis pertunangan dan perkahwinan di wilayah Tuyên Quang, kampung halaman pengantin lelaki, untuk memudahkan rakan dan keluarga hadir.


Pengantin lelaki mendedahkan dia dan pasangannya masih belum mengira jumlah keseluruhan rantai emas yang diterima tetapi menganggarkan sekitar 50 utas.


Ibu bapa wanita berkenaan menghadiahkan 20 utas rantai leher dan 5 bilion dong secara tunai manakala rantai leher selebihnya dihadiahkan daripada saudara-mara yang lain.


Dia merupakan anak sulung daripada tiga beradik yang memiliki Ijazah Pengurusan Perniagaan dari sebuah universiti di bandar raya Ho Chi Minh.


Keluarganya memiliki perniagaan motosikal dan hartanah manakala keluarga pengantin lelaki terlibat dalam industri pakaian dan peralatan tempat tidur. - Sumber The Thaiger.


Bakal pengantin perempuan menerima hadiah hampir RM1 juta pada majlis pertunangannya pada 27 Mei lalu di Vietnam baru-baru ini. - Foto Thaiger.


EmoticonEmoticon