Selasa, 6 Jun 2023

Lelaki 'menunggang' ikan jerung seperti koboi mengundang kemarahan orang ramai


Satu rakaman video mengundang kemarahan orang ramai kerana memaparkan seorang lelaki duduk di atas badan seekor jerung dan membuat aksi seperti menunggang kuda dalam kejadian di pantai Panama City, Florida pada Ahad lalu.


Menurut portal berita Daily Star pada 5 Jun 2023, seorang pengunjung bernama Tammy Scott memuat naik video berdurasi 55 saat di laman Facebook menunjukkan detik apabila lima lelaki mengheret seekor ikan jerung keluar dari laut.


Bagaimanapun, terdapat gambar lain menunjukkan dua lelaki duduk di atas badan jerung tersebut ketika ia berada di gigi air.


Ikan jerung sepanjang 1.82 meter itu menggoyang-goyangkan ekornya, manakala seorang lelaki menarik tali pancing yang melekat.


Lelaki kedua melompat ke atas belakang hidupan laut itu untuk mengeluarkan mata kail yang tertanam pada mulut nya. Tammy kedengaran memberitahu anak perempuannya: "Dia 'menunggang' ikan jerung!"



Video itu kemudian disunting untuk menunjukkan kelima-lima lelaki terbabit melepaskan semula jerung tersebut ke dalam laut.


Scott kemudian menyiarkan beberapa lagi gambar dan menulis: "Mereka tidak memudaratkannya atau sesiapa pun. Mereka duduk di atas jerung supaya ia tidak tersentak apabila mencabut mata kail yang melekat."


Bagaimanapun, klip video itu menjadi tular dan menimbulkan kemarahan orang ramai apabila media AL.com menyiarkannya semula bersama tajuk: "Lelaki 'menunggang' ikan jerung seperti koboi."


Sebilangan penonton mengecam tingkah laku lelaki itu dan menuduhnya menunggang ikan jerung untuk keseronokan. - Sumber Daily Star.


Tangkap layar video yang menunjukkan dua lelaki menunggang jerung di belakangnya seperti kuda di pantai menjadi tular sebelum orang ramai menyedari mereka cuba menyelamatkan haiwan itu. - Foto Daily Star.


EmoticonEmoticon