Ahad, 7 Mei 2023

Wanita cantik larikan diri tidak bayar bil, kotorkan bilik hotel dan tinggalkan kesan darah


Seorang pemilik hotel di wilayah Udon Thani, Thailand memberi amaran kepada pengusaha hotel lain mengenai seorang wanita cantik berusia 25 tahun yang bukan sahaja mengelak membayar bil hotelnya tetapi meninggalkan bilik dalam keadaan kotor, lapor portal berita Thaiger pada 7 Mei 2023.


Pemilik itu berkata, bilik yang didiami wanita berkenaan antara 25 dan 29 April lalu didapati tidak bersih dan rosak.


Wanita itu mengelak daripada membayar caj penginapan antara 30 April hingga 2 Mei, manakala pada 3 Mei lalu, dia memaklumkan kepada pihak pengurusan hotel bahawa dia mahu mendaftar keluar tetapi masih tidak membayar bilnya.


Sebaliknya, dia menggunakan peluang itu untuk melarikan diri tanpa disedari ketika kakitangan sedang melayan tetamu lain.


Beberapa harta benda didapati rosak termasuk kain linen yang berlumuran darah dan tidak boleh dibersihkan lagi. Wanita itu juga enggan membenarkan kakitangan hotel masuk untuk mengemas biliknya ketika dia menginap disitu.


Perkongsian itu melahirkan rasa terkejut dengan perwatakan wanita yang mempunyai kecantikan luaran dan kelihatan berpakaian kemas, tetapi telah memilih untuk berkelakuan sedemikian.


Kejadian itu dikongsi oleh pemilik hotel di media sosial dengan harapan wanita itu tidak mengulangi perbuatannya dengan individu atau hotel lain. - Sumber The Thaiger.


Seorang wanita (tengah) tidak bayar wang penginapan dan kotorkan bilik hotel sebelum melarikan diri di Udon Thani baru-baru ini. - Foto Sanook.


EmoticonEmoticon