Jumaat, 5 Mei 2023

Kreatif, kereta Peugeot 206 diubah suai jadi traktor


Seorang pemilik kereta hatchback Peugeot 206 menggunakan empat roda traktor gergasi untuk menggerakkan kenderaannya di laluan berlumpur di Warwickshire, England, lapor portal berita The Sun pada 3 Mei 2023.


Pengubahsuaian itu dilakukan oleh tiga orang jurutera selepas mereka menemui kereta tersebut di lokasi simpanan barang buangan di Backpool pada 2014.


"Kami mengimbau zaman kanak-kanak daripada (program) televisyen iaitu Top Gear, Scrapheap Challenge dan Chop Shop dengan membina semua perkara 'gila' yang kami lihat dan fikir.


"Sekarang kami lebih tua berbanding hari-hari itu. Kereta traktor ini sebenarnya yang kedua kami telah ubah suai," kata Gareth Jenkins, 29, dari Nuneaton Warwickshire kepada portal berita The Sun.


Tiga rakan jurutera itu pada mulanya mengubah suai kereta Ford Fiesta manual dengan menggunakan empat roda gergasi, namun kata mereka, pengubahsuaian menggunakan Peugeot 206 automatik adalah lebih berjaya.


"Kami hanya mahu melihat sama ada boleh memasang roda traktor pada kereta.


"Bagi memastikan roda traktor muat, kami mengimpal rim keluli kemudian mengimpal satu lagi di bahagian belakang yang dipasang pada kereta ini," katanya. - Sumber The Sun.


Sebuah kereta Peugeot 206 diubah suai apabila pemiliknya menggunakan empat tayar traktor gergasi di England baru-baru ini. - Foto Caters.

Gareth Jenkins dan rakan-rakan menambah roda traktor yang besar pada kereta. - Foto Caters.


Pengubahsuaian itu dilakukan oleh tiga orang jurutera. - Foto Caters.

Inilah hasil ciptaan Gareth dan rakan-rakan. - Foto Caters.


EmoticonEmoticon