Selasa, 6 Disember 2022

Tular seorang lelaki kahwini pasangan kembar serentak


Sebuah majlis perkahwinan di daerah Solapur, India menjadi perhatian ramai apabila pengantin lelaki mengahwini sepasang adik-beradik kembar secara serentak tanpa sebarang bantahan, lapor laman berita India Today pada 4 Disember 2022.


Menurut maklumat yang diperoleh India Today, pasangan kembar tersebut yang dikenali sebagai Rinki dan Pinky, bekerja sebagai jurutera teknologi maklumat (IT). Mereka mengahwini Atul, yang memiliki sebuah agensi pelancongan di Mumbai.


Majlis perkahwinan di Solapur, dalam negeri Maharashtra, pada Jumaat lalu itu turut mendapat restu kedua-dua keluarga.


Ketiga-tiga mereka dikatakan tinggal bersama dalam sebuah rumah sejak kecil di samping ibu Rinki dan Pinky selepas kematian bapa mereka.


Atul menjadi semakin akrab dengan pasangan kembar itu selepas ibu mereka jatuh sakit dan Rinki serta Pinky sering menggunakan kereta milik lelaki tersebut bagi membawa ibu mereka ke hospital.


Selepas video perkahwinan mereka tular di media sosial, ramai netizen meluahkan kebimbangan mengenai sama ada perkahwinan itu adalah sah atau tidak mengikut Akta Perkahwinan di India.


Selepas perkahwinan pelik tersebut, polis tempatan memulakan siasatan berhubung perkara itu, walaupun tiada maklum balas daripada ahli keluarga mengenai sebarang bantahan atau keputusan paksa. - Sumber India Today.


Atul tinggal bersama Rinki dan Pinky di dalam sebuah rumah sejak kecil di samping ibu mereka. - Foto India Today.


EmoticonEmoticon