Ahad, 18 Disember 2022

Lelaki curi seluar dalam wanita untuk ritual ilmu pengasih berjaya ditangkap

Gambar Hiasan.

Seorang lelaki yang mencuri seluar dalam wanita untuk tujuan ritual ilmu pengasih berjaya ditangkap di Padukuhan Kropak, Kelurahan Candirejo, Kapanewon Semanu, di Yogyakarta, lapor portal berita Tribun Jatim pada 17 Disember 2022.


Seorang pegawai polis, Inspektor Mahmed Ali Bahonar berkata, kejadian berlaku ketika seorang suami mendengar bunyi tapak kaki di luar rumahnya dan keluar untuk menjejakinya.


"Suami si mangsa (wanita) mendapati pelaku menghendap masuk ke pekarangan rumah mangsa pada Khamis (15/12/2022) sekitar pukul 04.30 pagi (waktu tempatan).


"Si suami yang berusia 42 tahun melihat pelaku itu menuju ke tempat jemuran pakaian," katanya ketika dihubungi portal berita Kompas.com.


Pencuri itu kemudian mengambil seluar dalam wanita tersebut menyebabkan dia dikejar oleh si suami sehingga akhirnya berjaya ditangkap sebelum diserahkan kepada polis, kata Mahmed.


Selepas ditangkap, pemuda berusia 28 tahun dari Kapanewon Semanu, Gunungkidul itu kemudian mengaku mencuri seluar dalam tersebut untuk tujuan ritual ilmu pengasih.


Mahmed berkata, pendekatan kesepakatan penyelesaian bersama antara pencuri dengan pemilik seluar dalam itu dilakukan kerana nilai kerugian itu hanya melibatkan jumlah yang kecil. - Sumber Tribun News.


Seorang lelaki ditangakp selepas dia mencuri seluar dalam seorang wanita di Padukuhan Kropak, Kalurahan Candirejo, Kapanewon Semanu pada pagi Khamis. - Foto Radar Jogja.


EmoticonEmoticon