Khamis, 15 September 2022

Netizen teruja polis wanita miliki punggung 'bulat' mirip Kim Kardashian


Seorang jutawan doktor gigi dan bapanya telah dipenjarakan di Perancis kerana melakukan beribu-ribu prosedur haram, tetapi mereka bukan yang menjadi tumpuan netizen. Sebaliknya, mereka tertumpu kepada seorang polis wanita yang membawa suspek ke mahkamah.


Menerusi lapor akhbar Daily Mail pada 13 September 2022, polis wanita itu menjadi sensasi internet apabila bentuk punggungnya yang dikatakan sama seperti milik selebriti Amerika Syarikat, Kim Kardashian.


Kelibat polis wanita itu dirakam semasa proses penahanan seorang doktor gigi dan bapanya atas dakwaan menjalankan prosedur yang tidak perlu atau haram.


Pengguna media sosial menjadi 'gila' melihat kembar Kim yang bertanggungjawab mengiringi suspek, Lionel Guedj dan bapanya, Carnoy semasa tiba di mahkamah.


"Tolong beritahu di wilayah manakah anggota polis ini bertugas? Saya sanggup ditangkap oleh dia," komen seorang pengguna media sosial.


Sementara itu, ada juga netizen yang mempersoalkan kesahihan gambar yang disebarkan dan tidak menolak dakwaan mungkin ia sengaja disunting menggunakan aplikasi Photoshop.


Namun, ada pihak yang dengan pantas menemui video rakaman semasa polis wanita itu bertugas dan mengesahkan gambar yang kelihatan seperti Kim itu adalah asli.



Lionel Guedj Dipenjara 8 Tahun


Sebaik berada di dalam bilik mahkamah, Guedj yang berusia 41 tahun dipenjara lapan tahun kerana melakukan prosedur haram tersebut ke atas beribu-ribu pesakit miskin di Marseilles.


Dianggarkan sekitar 70 pesakit setiap hari yang datang mendapatkan rawatan dari 2006 hingga 2012. Guedj akan tergesa-gesa melakukan rawatan saluran akar ke atas pesakit yang datang untuk tampalan.


Dia kemudian akan menuntut wang itu melalui keselamatan sosial, mengaut berjuta-juta pound setahun. Pada kemuncak penyelewengannya, dia adalah doktor gigi berpendapatan tertinggi di Eropah.


Pada tahun 2010, dia berjaya menuntut wang sehingga £2.9 juta (kira-kira RM15 juta). Menurut mahkamah, suspek memiliki sebuah Ferrari, sebuah kapal layar berharga £700,000 (kira-kira RM3.4 juta), dan lukisan oleh Warhol.


Dia juga mengumpul empayar hartanah dengan tiga flat di Paris, dua di Alps dan satu blok keseluruhan di Perpignan di selatan Perancis.


Sementara itu, ramai pesakitnya mengalami masalah serius termasuk sakit kronik dan gigi gugur akibat kerjanya yang gagal.


"Saya telah kehilangan separuh gigi saya pada masa saya berusia 45 tahun, dan pada usia 55 tahun saya tidak lagi mempunyai apa-apa, hanya implan," kata Ouassila. - Sumber Daily Mail.


Seorang polis wanita Perancis (kiri) telah menjadi tular selepas bahagian punggungnya yang menyerupai Kim Kardashian (kanan). - Foto AFP.

Lionel Guedj dan ayahnya, Carnot masing-masing dipenjara lapan dan lima tahun kerana melakukan beribu-ribu prosedur yang tidak perlu ke atas pesakit. - Foto AFP.

Tangkap layar video yang memaparkan polis tersebut mengiringi suspek satu kes jenayah di Perancis. - Foto AFP.


EmoticonEmoticon