Isnin, 4 Julai 2022

Pelanggan lelaki dikecam peluk pelayan wanita ketika bergambar


Adegan dua lelaki memeluk seorang pelayan wanita ketika bergambar mengundang pelbagai reaksi di laman sosial. Ada juga yang mengecam pelayan restoran berkenaan kerana berpakaian kurang sopan.


Video yang sempat dikongsikan oleh seorang lelaki menerusi aplikasi TikTok dan kemudiannya dipadam, namun sempat dikongsikan kembali oleh individu lain di laman Facebook cukup membuatkan masyarakat berasa marah.


Dalam klip video itu memaparkan dua pelanggan lelaki tanpa segan silu telah memeluk bahagian pinggang dan bahu wanita berkenaan sewaktu sedang bergambar. Difahamkan, kejadian tersebut berlaku di sebuah kedai makan milik wanita tersebut dipercayai terletak di Setiu, Terengganu.


Susulan daripada itu, rata-rata orang ramai terkejut dengan tindakan tersebut yang dianggap memalukan dan tidak bermoral.


"Harap pihak berkenaan dapat memantau dan mengambil tindakan tegas kepada mereka yang terlibat dengan gejala yang tidak bermoral ini," kata seorang pengguna.


"Pihak berkuasa kena ambil tindakan segera. Rosak nama negeri Terengganu," seloroh seorang lagi netizen.


"Aku ini tidaklah baik sangat, tetapi mengucap panjang juga tengok video ni. Perempuan itu terkenal di TikTok tetapi engkau tengoklah lelaki yang datang tu buat apa dekat dia," komen seorang lagi pengguna.


Walaubagaimanapun, ramai juga yang mendoakan supaya pelayan restoran berkenaan berubah ke arah yang lebih baik.


Kata mereka, cara yang digunakan untuk menarik pengunjung adalah tidak kena memandangkan ianya memburukkan imej kita sebagai orang yang beragama Islam.


Tangkap layar adegan berpelukan antara dua lelaki dan seorang wanita yang tular di laman sosial.


EmoticonEmoticon