Selasa, 31 Mei 2022

Netizen keliru rambut singa tiba-tiba bertukar bentuk petak dan beralun


Gaya rambut seekor singa jantan di Zoo Guangzhou, China menarik perhatian netizen kerana memiliki gaya rambut yang aneh dan lucu, lapor portal berita Mothership pada 30 Mei 2022.


Seorang pelawat Zoo tersebut telah muat naik gambar singa itu di laman sosial Litte Red Book pada 28 Mei lalu. Rambut singa yang kebiasaannya berbentuk bulat dilihat bertukar segi empat dengan rambut di bahagian depan dipotong pendek. 


Gaya rambut aneh itu mengundang kritikan orang ramai yang menganggap ia telah mengganggu aura dan personaliti Raja Rimba itu.


Menurut seorang pengguna laman sosial tempatan, rambut dan bulu singa tersebut bukan seperti yang dipaparkan dalam gambar tersebut semasa dia melihatnya tidak sampai seminggu lalu.



Pengguna yang menyiarkan gambar itu membuat spekulasi bahawa penjaga zoo adalah orang yang memberi haiwan itu gaya rambut pelik.


Tambah mereka lagi, untuk memotong rambut seperti itu, ia memakan masa yang lama dan memerlukan lebih dari seorang pekerja.


Sebagai tindak balas kepada pertanyaan oleh saluran media Guangzhou, seorang pekerja di zoo menjelaskan bahawa penjaga zoo tidak akan pernah berani memotong rambut singa itu, dan gaya rambut ini disebabkan oleh suhu lembap di Guangzhou.


Kakitangan itu berkata, singa kebiasaannya membersihkan diri sendiri sebagaimana kucing melakukannya iaitu dengan menjilat dan mengais bulunya. - Sumber Mothership.


Fesyen rambut petak seekor singa jantan di Zoo Guangzhou mengundang rasa geli hati pengguna media sosial. - Foto Mothership.


EmoticonEmoticon