Khamis, 7 April 2022

UFO besar 'bersaiz kereta' mengejar kapal perang Tentera Laut Amerika Syarikat


Kru di atas kapal perang Tentera Laut Amerika Syarikat (AS), USS Kearsage mendakwa bahawa mereka dikejar oleh dua bola cahaya sebesar kereta yang tidak dapat dikesan oleh penguncian imej terma, dan tidak terjejas oleh serangan senjata anti dron, lapor akhbar Daily Star pada 4 April 2022.


Menurut mereka, pertembungan dengan bola cahaya yang dianggap sebagai objek terbang tidak dikenali (UFO) itu berlangsung selama beberapa malam ketika USS Kearsage sedang menyertai latihan perang di luar pantai timur AS.


Pembuat filem dokumentari, Dave C. Beaty buat pertama kalinya mendedahkan penampakan yang membimbangkan pada Oktober 2021 itu. Bola cahaya itu dikatakan berada pada jarak hampir 61 meter di atas permukaan laut dan sekitar 804.7 meter di belakang kapal perang itu.


Dua bola cahaya itu mula dikesan oleh kru kapal tetapi mereka gagal 'mengunci' sasaran untuk melepaskan tembakan menggunakan senjata anti dron. Serangan senjata anti dron yang dilancarkan terhadap dua bola cahaya itu juga tidak berhasil.


Objek misteri itu didakwa melakukan gerakan layangan pantas ketika mengekori di belakang kapal berkenaan. Seorang kru kapal memberi arahan menerusi radio bahawa objek misteri itu 'bukan milik tentera AS'. Difahamkan sebuah video dikatakan telah dirakam oleh kru tetapi masih belum didedahkan kepada umum.


Dalam situasi lain, seorang pemerhati UFO telah memaklumkan detik luar biasa apabila dia mendakwa berhadapan dengan makhluk asing yang mencekik lehernya. Ryushin Malone, yang mengaku dirinya seorang penyelidik UFO mendakwa, dia 'menemui tujuannya' selepas dikunjungi oleh makhluk asing lut-sinar berkenaan.


Berikutan itu, ahli teori konspirasi dari Maine, Amerika Syarikat, mula menyelidik makhluk asing dan kejadian aneh yang tidak dapat dijelaskan dari seluruh dunia, dan kini percaya makhluk ini mengorbankan manusia dan memakannya.


Serangan senjata anti dron dari atas kapal perang USS Kearsage itu tidak berfungsi pada objek-objek berkenaan. - Foto Getty Images/Stocktrek Images.


EmoticonEmoticon