Rabu, 9 Mac 2022

Conor McGregor mengemukakan tawaran RM8.4 bilion untuk membeli Chelsea


Bintang tempur UFC, Conor McGregor telah menyatakan minatnya untuk membeli Chelsea, dan membuat tawaran bernilai 1.5 bilion pound (RM8.4 bilion) untuk memiliki kelab itu.


Jaguh Ireland berusia 33 tahun itu, sebelum ini menyatakan hasrat untuk membeli pasukan Chelsea daripada Roman Abramovich juga menerusi Twitter.


"Saya dengan ini membuat tawaran 1.5 bilion pound," tulis Conor McGregor melalui akaun Twitter peribadinya, pada Sabtu, 5 Mac 2022 lalu.


Jutawan Rusia yang juga pemilik Chelsea, Abramovich mengesahkan dia mahu menjual juara Eropah itu dengan tawaran 3 bilion pound (RM16.8 bilion).


Abramovich bersedia melepaskan kelab yang telah dibeli sejak 2003 dalam masa terdekat sekiranya mendapat permintaan terbaik, kerana berdepan ancaman dikenakan sekatan oleh kerajaan Britain ekoran pencerobohan Rusia ke atas Ukraine.


Katanya, kelab tersebut akan dijual dan menghapuskan hutang Chelsea sebanyak 1.5 bilion pound (RM8.4 bilion). Hasil jualan prospektif itu akan disumbangkan kepada mangsa perang di Ukraine.


Portal Mail Online, sebelum ini turut melaporkan Abramovich telah mengesahkan beliau dalam proses menjual Chelsea.


Roman Abramovich.


EmoticonEmoticon