Selasa, 22 Mac 2022

Akibat tahan kentut depan teman lelaki, wanita ini terpaksa masuk hospital


Seorang penyanyi berusia 27 tahun dari Brazil, mengaku dia terpaksa dirawat di hospital gara-gara dia terlalu malu untuk kentut di hadapan teman lelakinya, lapor akhbar Daily Star pada 20 Mac 2022.


Penyanyi wanita berkenaan, Viviane de Queiroz Pereira yang mesra disapa Pocah, berkongsi gambar ketika dia berada di bilik perubatan sebuah hospital kepada berjuta-juta pengikutnya di laman perkongsian gambar Instagram.


"Saya terpaksa bangun pukul 5.30 pagi kerana rasa sakit di bahagian perut sebelum pergi hospital. Keadaan saya sekarang makin baik dan doktor sudah berikan ubat. Ini semua disebabkan tahan kentut," katanya.


Selepas insiden tersebut, penyanyi itu yang memulakan kerjayanya pada 2012 dengan nama MC Pocahontas, memberikan saranan kepada orang lain supaya tidak menahan kentut walaupun ketika berjumpa teman lelaki.


Katanya, mulai sekarang, dia akan berani melepaskan kentut seperti biasa, kerana lebih memalukan apabila terpaksa masuk ke hospital disebabkan tahan kentut.


"Apa yang lebih memalukan adalah membiarkan teman lelaki anda tidak dapat tidur dengan aman kerana anda mengajaknya ke hospital dan selepas itu, mengetahui bahawa anda sakit kerana kentut terperangkap dalam badan anda," katanya.


Sebelum ini, seorang doktor dalam TikTok, Dr. Karan Raj menjelaskan alasan mengapa seseorang tidak perlu menahan kentut. Jelasnya, secara normal seseorang akan kentut sebanyak 14 kali sehari.


"Jika menahan kentut terlalu lama, angin itu akan diserap masuk ke aliran darah dan keluar ketika menghembuskan nafas," katanya.


Kentut terdiri daripada beberapa kumpulan gas seperti hidrogen sulfida, yang menyebabkan kentut menjadi berbau. Tahan kentut boleh memburukan lagi sembelit yang dihidapi seseorang.


Kajian menunjukkan menahan kentut atau gas yang seharusnya keluar, boleh mengakibatkan peningkatan tekanan di dalam usus besar. - Sumber Daily Star.


Pocah telah pulih sepenuhnya dan mengatakan bahawa dia telah belajar daripada kajadian itu. - Foto Newsflash.


EmoticonEmoticon