Isnin, 25 Oktober 2021

Sorok Duit Dari Isteri, Lelaki Berputih Mata Duit Puluhan Ribu Rosak Digigit Tikus


Gara-gara ingin menyembunyikan wang daripada isteri, seorang lelaki berputih mata apabila wang simpanan bernilai puluhan ribu rosak setelah digigit tikus, lapor Liputan6 pada 17 Oktober 2021 lalu.


Lelaki berkenaan bertindak menyembunyikan wang berjumlah 45,000 Baht (RM5,617) di dalam bonet hadapan keretanya kerana merasakan bahawa ia tidak akan ditemui oleh isterinya.


Menerusi perkongsian itu di TikTok, dapat dilihat bahawa wang tersebut diletakkan di bahagian bonet hadapan kenderaan berkenaan yang bersambung dengan bahagian papan pemuka (dashboard).



Mungkin dia menganggap bonet kereta adalah tempat yang selamat, lelaki berkenaan terkejut apabila mendapati wang kertas miliknya itu berlubang dan mempunyai kesan gigitan tikus.


Lebih malang apabila keretanya juga mengalami kerosakan kerana tikus-tikus tersebut. Warganet yang menonton video berkenaan menzahirkan simpati atas nasib yang menimpa lelaki tersebut.


Ada sesetengah netizen yang memberikan nasihat kepada lelaki itu agar segera menukarkan wang yang telah rosak di Bank of Thailand. Difahamkan bank berkenaan menerima pertukaran wang yang rosak sekiranya syarat dipenuhi.



EmoticonEmoticon