Jumaat, 22 Oktober 2021

Lelaki Maut dihempap Batu Yang Dilempar Seekor Monyet


NEW DELHI - Seorang lelaki maut selepas seekor monyet membaling batu-bata ke arahnya dari tingkat dua sebuah bangunan di kawasan Central Delhi's Nabi Karim, lapor India Express, baru-baru ini.


Polis tempatan mengesahkan mangsa, Mohammad Kurbaan, 30, meninggal dunia selepas mengalami kecederaan parah di kepala dalam kejadian pada petang Isnin lalu.


Difahamkan, penjual beg itu jatuh pengsan selepas diserang dengan batu-bata oleh binatang berkenaan sebelum dia dikejarkan ke hospital. Dihospital tersebut, doktor telah mengesahkan kematian beliau.


Hasil siasatan mendapati batu-bata itu dilempar dari sebuah rumah. Pemilik rumah tersebut meletakkan dua batu-bata diatas tong yang berisi air untuk mengelakkan dari dibuka oleh monyet-monyet tersebut.


Bagaimanapun, sekumpulan monyet itu berjaya mengalihkan kedua-dua batu-bata itu dengan mencampaknya kepada mangsa, manakala, batu lain dilempar ke kawasan perumahan berdekatan.


Awal bulan lalu, isteri kepada pemimpin parti Bharatiya Janata (BJP), Anil Kumar Chauhan, maut semasa cuba melarikan diri daripada serangan monyet di rumahnya di bandar Kairana.


Sushma Devi, 50, maut akibat mengalami kecederaan serius selepas melompat dari tingkat atas rumahnya, 9 September lalu.


EmoticonEmoticon