Ahad, 24 Oktober 2021

Cahaya Misteri Muncul Di Langit Australia Dikaitkan Kehadiran 'Alien'


Seorang pengguna jalan raya telah merakam satu cahaya misteri muncul di langit sebuah kawasan pedalaman di negeri Queensland, Australia, baru-baru ini.


Berikutan itu, para pengguna media sosial yang melihat gambar cahaya misteri itu yang dikongsi oleh seorang wanita di Facebook, turut bingung bagi memberikan jawapan tepat tentang kewujudan cahaya tersebut.


Cahaya itu pada mulanya dikesan oleh seorang wanita yang namanya tidak didedahkan selepas ia dirakamkan menerusi kamera pada papan pemuka sebuah kenderaan di bandar Mount Isa, Queensland, pada 19 Oktober 2021 lalu.


Cahaya itu dilihat bergerak jatuh dari langit selama beberapa saat, kemudian ia seakan kelihatan 'meletup' seperti kena sambaran kilat sebelum ia menghilang.


Wanita itu kemudian meminta pandangan daripada netizen kelab peminat Radar Biro Meteorologi di Facebook untuk mendapatkan jawapan. Seorang netizen di laman Facebook itu menyatakan cahaya tersebut kemungkinan objek terbang tidak dikenali atau UFO.


Salah seorang lagi netizen memberikan pandangan berbeza dengan menyatakan ia kemungkinan sebuah komet yang kecil. Namun ada juga yang percaya bahaya objek bercahaya putih itu merupakan meteor atau tahi bintang.


Cahaya misteri (kanan) dirakamkan di bandar Mount Isa, Queensland pada 19 Oktober 2021 lalu.


EmoticonEmoticon