Khamis, 19 Ogos 2021

Lelaki Guna Satu Jari Imbangi Kayu Hoki Selama Lebih 3 Jam, Cipta Rekod Dunia Baharu


Memang suatu kepuasan dan kebanggaan buat seseorang itu, sekiranya sesuatu kerja yang dilakukan memperolehi pengiktirafan daripada pihak tertentu seperti Guinness World Records yang merupakan koleksi buku rujukan yang diterbitkan setiap tahun.


Buku ini mencatatkan pencapaian manusia yang luar biasa di seluruh dunia. Justeru, macam-macam cara dilakukan oleh manusia di setiap pelusuk dunia semata-mata untuk mencapai impian agar namanya dapat tersenarai dalam buku tersebut.


Terbaru, seorang lelaki dari India dilaporkan telah berjaya mencipta rekod dunia baharu selepas berjaya mengimbangi kayu hoki dengan hanya menggunakan satu jari selama 3 jam 35 minit.



Lapor portal UPI pada 13 Ogos 2021, lelaki berkenaan yang dikenali sebagai Raj Gopal Bhoi, berasal dari kampung Jamutjhula di daerah Balangir, Odisha. Raj mengimbangi kayu hoki tersebut dengan menggunakan jari telunjuk tangan kanannya.


Lelaki itu melakukan aksi tersebut dihadapan orang ramai termasuk Satyapira Padhan yang merupakan seorang pemegang Rekod Dunia Guinness bagi kategori lain.


Raj mahu memecahkan rekod semasa yang dicatatkan oleh Himanshu Gupta iaitu 2 jam 22 minit 22 saat pada tahun 2017.


Rakaman video yang memaparkan aksi Raj melakukan percubaan itu dan kenyataan daripada beberapa saksi sudah diserahkan kepada Rekod Dunia Guinness untuk kelulusan.


Raj Gopal Bhoi berjaya mengimbangi kayu hoki dengan hanya menggunakan satu jari selama 3 jam 35 minit.


EmoticonEmoticon