Selasa, 1 Jun 2021

Gempar Biri-Biri Mati Dengan Luka Seperti gigitan Puntianak, Darah Kering


Penduduk Desa Kedungsari di Kecamatan Tegaldlimo dalam wilayah Jawa Barat gempar berikutan misteri kematian lima ekor biri-biri, mereka mendakwa kematian ternakan itu dibunuh oleh makhluk penghisap darah pada hari Ahad lalu (30/5/2021).


Menurut penduduk kampung, ketika haiwan itu ditemui mati terdapat luka gigitan di leher. Masing-masing ditemukan ada kesan lubang taring menyerupai gigitan drakula atau puntianak, makhluk penghisap darah yang pernah kita lihat dalam filem.


Pemilik biri-biri itu yang dikenali sebagai Yusuf berkata, ini kali pertama dia melihat kesan gigitan seperti itu pada bangkai ternakannya.


"Saya tidak pasti punca kematian biri-biri ini kecuali boleh mengesahkan ada kesan taring pada leher haiwan itu," katanya.


Kejadian tersebut semakin aneh kerana tiada serakan atau kesan darah ditemui berhampiran bangkai biri-biri, manakala kawasan kandang juga kelihatan seperti biasa tanpa tanda-tanda diceroboh.


Ketua Polis Tegaldlimo, Asisten Komisioner Bambang Suprapto mengesahkan kejadian itu dan memberitahu bahawa kandang haiwan ditutup rapat semasa insiden berlaku. Polis mempercayai kejadian itu berlaku antara pukul 2 pagi hingga 4 pagi (waktu tempatan).


Oleh kerana lokasi kandang terletak berdekatan dengan hutan, polis mengesyaki bahawa kejadian itu dilakukan oleh binatang buas.


"Kandang ini sangat dekat dengan hutan. Jaraknya hanya sekitar 100 meter. Jadi suspek utama kejadian ini adalah haiwan liar dari dalam hutan," kata Bambang. Sumber: suara.com


Kesan gigitan yang ditemui pada bangkai biri-biri milik penduduk di Jawa Barat menyerupai taring drakula. - Foto Agung Sedana/TIMES Indonesia.


EmoticonEmoticon