Sabtu, 21 November 2020

Lelaki kayal gam, bertindak libas polis dengan rantai gergaji


Kota kinabalu: Dipercayai kayal selepas menghidu gam, seorang lelaki warga asing bertindak menyerang anggota dan pegawai polis serta mengeluarkan kata-kata kesat. Lelaki bersenjatakan rantai mesin gergaji itu telah ditahan di Kampung Pondo, Pulau Gaya di sini, hari ini.


Dalam kejadian pada jam 10.30 pagi itu, anggota polis melihat seorang lelaki menghidu gam, ketika dihampiri, lelaki berusia 21 tahun itu bertindak menyerang polis.


"Ketika memperkenalkan diri sebagai polis, lelaki terbabit terus memaki hamun dan mengugut untuk membunuh anggota polis itu.


"Suspek kemudiannya bertindak melibas rantai besi beberapa kali ke arah pasukan polis sebelum ditahan.


"Rantai mesin gergaji yang digunakan sebagai senjata dipercayai diubahsuai turut dirampas dan dibawa ke balai polis," katanya ketika dihubungi hari ini.


Menurutnya, akibat kejadian itu salah seorang anggota polis cedera di kaki dan tangan kanan manakala suspek tidak cedera. Pemeriksaan lanjut terhadap suspek mendapati tiada dokumen pengenalan diri yang sah.


Katanya, kes disiasat di bawah Seksyen 353 Kanun Keseksaan kerana menggunakan kekerasan jenayah bagi menakutkan penjawat awam dan Seksyen 6 (1) Akta Bahan Kakisan Letupan dan Senjata Bahaya 1958.


Sumber: Sinar Harian


EmoticonEmoticon