Selasa, 23 April 2024

Lelaki bertarung, tangkap aligator jantan dengan tangan kosong


Seorang lelaki di Florida dirakam bertarung dengan seekor aligator jantan yang mengganggu ketenteraman penduduk di kawasan kejiranan pusat bandar Jacksonville pada hujung minggu lalu, lapor laman berita FOX News pada 22 April 2024.


Mike Dragich, hanya menggunakan tangan kosong apabila dia menentang reptilia sepanjang kira-kiri 8 kaki (2.43 meter) itu selain hanya berkaki ayam.


Beliau merupakan ahli sukan seni bela diri campuran (MMA) yang juga dikenali sebagai @bluecollar_brawler di media sosial.


Dragich dikenali ramai pada Jun tahun lalu apabila dia menangkap seekor lagi aligator yang ditemui di tempat letak kereta berhampiran sebuah sekolah rendah di Jacksonville.


Beliau berkata, kejadian baru-baru ini merupakan antara tangkapan haiwan liar seterusnya yang berjaya dilakukan.


"Ia (aligator) berlari ke arah polis dan sekumpulan orang. Semua orang menjerit," kata Dragich ketika menggambarkan kejadian itu.


Dragich memberitahu FOX 35 News, dia sebenarnya menghadiri permainan hoki bersama keluarganya apabila Pejabat Sheriff Jacksonville memaklumkan Suruhanjaya Pemuliharaan Ikan dan Hidupan Liar Florida (FWC) tentang gangguan reptilia itu.


Oleh kerana dia seorang penjebak buaya berlesen, Dragich dihantar untuk membantu menangkap haiwan tersebut.


"Ia hanya lima minit dari permainan, jadi saya benar-benar meninggalkan permainan, menangkap buaya dan kemudian kembali ke permainan," kata Dragich. - Sumber FOX News.


Dragich menangkap aligator tanpa menggunakan alat khas dan hanya berkaki ayam di Florida baru-baru ini. - Foto FOX 35.


EmoticonEmoticon