Khamis, 28 Disember 2023

Wanita merajuk baring atas jalan selepas 'kantoi' curang


Sebuah video tular di media sosial China memaparkan gelagat seorang wanita yang berbaring di atas jalan kerana merajuk terhadap suaminya selepas dia ditangkap berlaku curang, lapor laman berita Tribunnews pada 27 Disember 2023.


Kejadian itu dirakam di wilayah Hainan pada 18 Disember lalu. Difahamkan, wanita itu tidak berani pulang ke rumah kerana takut suaminya marah dan membuangnya. Dia kemudian berpura-pura merajuk kepada suaminya sehingga dia tidur di jalan raya.


Menurut seorang saksi dikenali sebagai Song, dia pada awalnya menyangka wanita tersebut mengalami depresi atau mabuk sehingga membuatkan mangsa terbaring di atas jalan.


Song menghampiri wanita berkenaan untuk bertanyakan keadaan dan membantunya, namun dia tidak dihiraukan.


Ketika ingin berlalu dari situ, seorang individu menjelaskan bahawa wanita dikenali sebagai Truong itu baru sahaja ditangkap oleh suaminya berlaku curang di sebuah hotel.


Ketika bertengkar di tepi jalan, Truong meminta si suami memujuknya untuk pulang ke rumah dengan cara berbaring di kaki lima jalan. Namun, permintaan wanita itu tidak dihiraukan, manakala suaminya terus beredar.


"Saya telah bertemu dengan ramai orang yang tidak tahu malu, tetapi saya tidak pernah menghadapi kes seperti ini.


"Dia mengkhianati suaminya, itu salah dia, tetapi dia masih berbohong dan meminta suaminya untuk memujuknya pulang? "Perempuan jenis apakah itu, sangat pelik," kata Song.


Video yang dimuat naik itu menjadi tular dan menerima pelbagai komen netizen.


"Sangat aneh. Curang dan minta suami memujuk dan mengajak pulang. Berbaring sahaja di situ sampai tua," kata seorang netizen. - Sumber Tribun News.


Wanita tersebut tidak menghiraukan orang ramai yang lalu-lalang di sekelilingnya. - Foto Tribun Medan.


EmoticonEmoticon