Rabu, 10 Mei 2023

Balutan muka jadi bahan ketawa orang ramai, pesakit berang mahu saman doktor


Seorang lelaki dari China berang apabila menjadi bahan ketawa orang ramai selepas dia keluar dari bilik kecemasan dalam keadaan mempunyai balutan pelik pada mukanya, lapor laman berita Thaiger pada 8 Mei 2023.


Pada mulanya, lelaki itu tidak dapat memahami mengapa orang ramai ketawa sejurus memandang ke arahnya.


Namun, selepas melihat pantulan wajahnya di cermin, dia menyedari tentang keadaan balutan pada mukanya yang kelihatan pelik.


Insiden tersebut dilaporkan berlaku di sebuah hospital di wilayah Henan dan menyebabkan pesakit berusia 26 tahun itu sedang mempertimbangkan rancangan untuk menyaman doktor disebabkan keadaan balutan tersebut.


Lelaki berkenaan dirawat di wad kecemasan disebabkan kemalangan. Dia kemudian muncul dengan pembalut muka yang dikenakan dengan cara yang sangat pelik, menyebabkan orang di sekelilingnya ketawa.


Beberapa individu kemudian dikatakan cuba menghiburkan lelaki itu termasuk meyakinkannya bahawa pembalut tersebut akan membantunya bernafas lebih baik, melihat lebih jelas serta memudahkannya untuk makan.


Ia sekali gus menyebabkan wajah lelaki itu menjadi tular dengan netizen memberikan pelbagai komen.


"Mentertawakan kesakitan orang lain memang kejam tetapi saya dengan rasa ikhlas memohon maaf kerana tidak dapat menahan ketawa saya," kata seorang pengguna media sosial.- Sumber The Thaiger.


Balutan pelik pada muka seorang lelaki di sebuah hospital menyebabkan orang ramai ketawa apabila melihatnya. - Foto Thaiger.


EmoticonEmoticon