Ahad, 25 September 2022

Lelaki tikam isteri dalam serangan ngeri kerana curang dalam mimpi

Polis Brazil akan mendakwa suspek dengan tuduhan cubaan membunuh. - AFP/Getty Images.

Seorang lelaki dituduh menikam isterinya selepas terjaga dari mimpi yang memaparkan wanita itu menjalinkan hubungan sulit dengan lelaki lain, lapor akhbar Mirror UK pada 21 September 2022.


Lelaki berusia 37 tahun itu menikam isteri yang dikahwininya sejak 13 tahun lalu pada leher, tulang selangka dan tangan dalam kejadian di rumah mereka di Planaltina, Daerah Persekutuan Brazil.


Insiden dikatakan berlaku pada 9 Ogos lalu, manakala suspek melarikan diri dan ditahan lima minggu kemudian.


Menurut polis, pasangan suami isteri yang memiliki empat anak itu bertengkar di tengah malam selepas suspek bermimpi pasangannya menjalinkan hubungan sulit.


Suspek yang identitinya tidak didedahkan oleh polis, mengambil sebilah pisau dan dikatakan mengugut mangsa ketika bertanya tentang mimpinya.


Mangsa menafikan sebarang salah laku dan meyakinkannya bahawa itu hanyalah khayalan lelaki berkenaan.


Menyangka perkara tersebut selesai, mangsa kembali menyambung tidur, namun suspek dipercayai masih teringat-ingat akan mimpinya hingga menimbulkan rasa marah.


Lelaki itu kemudiannya mengambil pisau dan menikam badan mangsa berulang kali. Bagaimanapun, isterinya bernasib baik kerana berjaya melarikan diri daripada serangan itu dan dibawa ke hospital oleh jiran-jiran.


"Suspek dikatakan tidak berpuas hati dengan penjelasan isterinya kerana menganggap mimpinya sebagai petunjuk sebelum mengambil pisau dan menikam mangsa.


"Wanita itu sempat melarikan diri dan sedang dirawat di sebuah hospital perbandaran," kata ketua polis tempatan, Thiago Cesar.


César berkata, lelaki itu mengaku melakukan jenayah itu dan dia mempunyai rekod jenayah lampau bagi pembunuhan yang berlaku di Formosa, Negeri Goiás. Suspek kini berdepan pertuduhan cubaan membunuh. - Sumber Mirror UK.


Polis masih belum mendedahkan identiti suspek tetapi mengatakan dia telah mengaku melakukan jenayah itu. - Foto Sportsfile via Getty Images.


EmoticonEmoticon