Selasa, 24 Mei 2022

Keluarga terkejut temui aligator sepanjang lebih 3 meter 'berendam' di kolam mandi rumah


Sebuah keluarga di Deep Creek, negeri Florida, Amerika Syarikat, terkejut apabila menemui seekor aligator sedang berenang di dalam kolam renang kediaman mereka, lapor stesen penyiaran CNN pada 21 Mei 2022.


Keluarga tersebut dikejutkan dengan satu bunyi kuat pada awal Isnin lalu, demikian menurut catatan Facebook oleh Pejabat Sherif Daerah Charlotte.


Apabila menyiasat perkara tersebut, mereka menemui 'tetamu' yang tidak diundang, iaitu seekor aligator bersaiz besar dengan berat sekitar 249.5 kilogram serta berukuran hampir 3.35 meter.


"Ia mengoyakkan penutup kolam untuk mendapatkan air yang sejuk dan nyaman," kata pejabat sherif.


Polis yang tiba di tempat kejadian bertindak memanggil seorang penangkap haiwan, dan dengan batuan tiga anggota polis lain, aligator tersebut berjaya ditarik keluar dari kolam.


Penangkap haiwan itu sudah mempunyai seekor buaya sepanjang 3.3 meter di dalam traknya menunggu untuk dipindahkan ke persekitaran yang lebih selamat, jadi dia terpaksa meletakkan seekor lagi reptilia yang ditemui di kolam renang tersebut.


Seorang pegawai polis, Brad Stender memberitahu CNN bahawa penemuan seperti itu bukanlah sesuatu yang luar biasa terutamanya semasa musim mengawan, haiwan itu menjadi lebih aktif, mengembara mencari pasangan.


Stender turut memberitahu CNN bahawa ini hanyalah salah satu daripada beberapa panggilan berkaitan buaya yang telah dijawabnya minggu ini.


"Saya mendaftar untuk memerangi jenayah, namun di sini saya memerangi dinosaur," kata pegawai itu. - Sumber CNN.


Seekor buaya berukuran 3.35 meter dengan berat 249.5 kg menggunakan kolam renang di rumah sebuah keluarga untuk menyejukkan badan. - Foto Pejabat Sherif Daerah Charlotte.


EmoticonEmoticon