Jumaat, 25 Mac 2022

Suami isteri didakwa bunuh anak mereka dengan membiarkan menjadi gemuk


Sepasang suami isteri yang didakwa membunuh anak perempuan mereka berusia 16 tahun dengan membiarkannya menjadi obes. Mereka dihadapkan ke Mahkamah di Britain, semalam, lapor akhbar Daily Mail pada 22 Mac 2022.


Kaylea Titford disahkan meninggal dunia oleh paramedik pada 8.12 pagi pada 10 Oktober 2020, di rumahnya yang terletak di daerah Powys, Wales.


Bapanya, Alun Titford, 44, dan ibunya, Sarah Lloyd-Jones, 39, dituduh gagal memastikan 'keperluan' Kaylea dipenuhi yang membawa kepada masalah obesiti yang teruk.


Mereka juga didakwa gagal memastikan Kaylea mendapat senaman yang mencukupi dan berada dalam keadaan bersih selain tidak mendapatkan bantuan perubatan yang munasabah.


Pasangan itu hadir ke Mahkamah Majistret Welshpool pada 21 Mac 2022, untuk menghadapi pertuduhan yang didakwa membunuh dengan kecuaian dan menyebabkan kematian seorang anak atau individu terdedah.


Pendakwa Raya, Helen Tench meminta kedua-dua defendan untuk kekal dengan jaminan bersyarat dan tidak berhubung dengan sesiapa di bawah umur 18 tahun. Mereka akan dihadapkan ke Mahkamah Diraja Mould pada 14 April 2022.


Menurut pegawai penyiasat, walaupun punca kematian disebabkan keradangan dan jangkitan di kawasan ulser kerana obesiti, namun keadaan yang menyebabkan kematian Kaylea sedang disiasat oleh Polis Dyfed-Powys.


"Oleh itu penyiasatan itu memberi saya alasan untuk mengesyaki bahawa kematian Kaylea mungkin luar biasa, kerana punca kematian semulajadi mungkin dianggap tidak wajar di mana terdapat penglibatan atau sumbangan manusia yang bersalah kepada kematian itu," jelasnya.


Pasangan suami isteri itu didakwa gagal memastikan anak mereka, Kaylea mendapat senaman yang mencukupi. - Foto WNS.


EmoticonEmoticon