Sabtu, 11 Disember 2021

Juruterbang rakam kelibat 12 UFO didakwa 'intip' pergerakan kapal China di Laut China Selatan


Satu rakaman video dari kokpit sebuah pesawat yang memaparkan 12 objek terbang tidak dikenali (UFO) terbang di sebalik awan menjadi tular di media sosial, lapor akhbar The Sun pada 7 Disember 2021.


Fenomena pelik itu dirakam dari pesawat yang berada di ruangan udara Laut China Selatan di sekitar Hong Kong. UFO itu terbang dalam formasi sebelum hilang secara tiba-tiba di sebalik awan ketika melintasi Lautan Pasifik pada ketinggian 11,887 meter dari paras laut.


Pada permulaan, kelihatan sembilan cahaya yang sedang bergerak dan kemudiannya bertambah menjadi 12 cahaya, dapat kedengaran perbualan seseorang di dalam pesawat.


"Saya tidak tahu apakah objek itu. Ia adalah suatu objek terbang dan kelihatan amat pelik" kata juruterbang dalam rakaman itu.



Tidak lama kemudian, kedengaran juruterbang berkenaan menyebut perkataan 'hilang' ketika kesemua UFO itu hilang dari pandangan.


Disebabkan tiada jawapan terhadap penampakan objek itu, Scott (penulis blog prolifik) mengisytiharkan ia sebagai piring UFO yang sedang 'mengintip' kapal China yang berada di lautan tersebut.


Klip video berkenaan dikongsikan di media sosial dengan ramai netizen berpendapat bahawa ia merupakan rakaman UFO terbaik dan hebat setakat ini. Kemunculan objek itu kebetulan berkaitan dengan konflik geopolitik di rantau ini.


Oleh sebab itu, terdapat beberapa pengguna media sosial yang menganggap, cahaya-cahaya tersebut sebagai letupan misil anti peluru berpandu yang ditembak dari pesawat perang.


Pengguna yang lain pula mengatakan bahawa objek itu kemungkinan adalah suar, sama ada disebabkan oleh kapal yang berlayar dalam formasi atau dinyalakan dari pesawat.


Seorang penulis blog prolifik, Scott C memuat naik semula rakaman video itu dalam YouTube, yang menunjukkan beberapa objek berkelip kelihatan bergerak di awan sebelum hilang dari pandangan.


EmoticonEmoticon