Sabtu, 16 Oktober 2021

Seorang Wanita Tidak Memotong Rambutnya Selama 18 Tahun, Penampilannya Sangat Mengejutkan


Seorang wanita baru-baru ini menjadi tular di media sosial selepas menunjukkan rambut panjangnya yang tidak dipotong selama 18 tahun, lapor laman berita Suara.com pada 15 Oktober 2021.


Menerusi aplikasi sosial TikTok, pemilik akaun dengan nama @zo_fi12 itu memuat naik video menunjukkan bahawa dia memiliki rambut kerinting yang panjang dan lebat.


Bahkan, dia menunjukkan bahawa rambutnya dapat digunakan untuk menyapu lantai. "Apabila anda melihat orang yang rambutnya bagus dan panjang cuma dipinggang," tambah wanita ini dalam kapsyen video.



Selain itu, dia juga mendedahkan bahawa tidak mempunyai sebarang petua atau pun kaedah khusus bagi menjaga rambutnya itu yang mirip dengan karakter fiksyen popular, Rapunzel.


Dia sebaliknya hanya mencuci rambutnya dengan menggunakan syampu dan menggunakan minyak urang aring ketika menyikat rambut. Video tersebut sehingga kini telah ditonton sehingga 2.1 juta kali.


Netizen yang melihat rambut panjang wanita itu kemudiannya meninggalkan pelbagai reaksi di ruangan komen.


"Sekiranya keluar pada waktu malam, ya ampun," tulis seorang netizen yang terkejut melihat penampilan wanita itu. "Rapunzel telah tiba di Indonesia," tulis seorang lagi netizen.


Wanita ini menunjukkan rambut panjangnya yang tidak dipotong selama 18 tahun. - Foto TikTok.


EmoticonEmoticon