Isnin, 4 Oktober 2021

Lelaki Kahwini Periuk Nasi Bercerai Selepas 4 Hari, Kerana 'Isterinya' Itu Hanya Tahu Memasak


Kisah seorang lelaki yang sempat tular baru-baru ini kerana tindakannya yang mengahwini sebuah periuk nasi, akhirnya bercerai dengan 'isterinya' itu selepas empat hari, lapor laman Suara.com pada 2 Oktober 2021.


Menerusi satu hantaran di laman sosial Facebook, lelaki bernama Khoirul Anam itu berkata ikatan perkahwinan yang dibina itu ternyata tidak bertahan lama selepas dia memilih untuk menceraikan 'isterinya' itu.


Alasannya adalah kerana si 'isteri' itu hanya mampu memasak nasi dan tidak tahu memasak makanan lain. Kisah mengenai penceraiannya itu yang dikongsi di media sosial mendapat perhatian netizen yang kemudiannya meninggalkan pelbagai komen.


"Saya tertanya-tanya bagaimana agaknya ya dia bertengkar dengan 'isterinya' itu sebelum memutuskan untuk bercerai," soal seorang netizen. Baca juga: Pasangan kuat cemburu, lelaki ini bertindak 'Pacak' paku di seat belakang motornya.


Sebelum ini, lelaki yang dikenali sebagai Khoirul Anam ini mengambil keputusan bernikah dengan 'isterinya' 20 September lalu. Dia memilih periuk nasi itu kerana ia merupakan sosok 'isteri' idaman kerana putih, pendiam, penurut, tak banyak bercakap dan pandai memasak.


Namun 'perkahwinan' mereka hanya bertahan empat hari setelah lelaki tersebut mengambil keputusan menceraikan 'isteri' atau periuk nasinya. Penceraian ini turut disahkan Khoirul Anam melalui sebuah hantaran di Facebook, 24 September lalu.


Netizen menganggap hantaran tersebut hanya sebagai candaan dan hiburan untuk warganet. Hal ini kerana, ia bukan pertama kali lelaki tersebut memuatnaik foto-foto 'unik' seperti ini.



EmoticonEmoticon