Ahad, 17 Oktober 2021

Dikatakan Mengalami Gangguan Mistik, Bomoh 'Meratah' Bakal Pengantin

Bomoh yang juga pesara kerajaan ditahan polis pada 12 tengah malam hari yang sama di rumahnya.

Bakal pengantin perempuan yang dikatakan mengalami gangguan makhluk halus dan mendapatkan rawatan bertukar tragedi apabila dia dirogol bomoh semasa upacara tersebut berlangsung di Kampung Tendong, Pasir Mas.


Ketua Polis Daerah Pasir Mas Asisten Komisioner Nasaruddin Md Nasir berkata, gadis itu mendakwa terjumpa suspek berusia 67 tahun terbabit di sebuah kedai pada Khamis lalu dan menceritakan masalahnya.


Katanya, suspek kemudian memberitahu boleh merawat dan meminta mangsa ke rumahnya sebelum gadis berusia 23 tahun itu hadir pada jam 3 petang bersama bakal suaminya. 


"Lelaki terbabit meminta wanita berkenaan masuk ke bilik rawatan melalui pintu belakang rumah dengan diiringi isterinya yang dikenali dengan panggilan Mak Su," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Pasir Mas, hari ini.


Nasaruddin berkata, semasa ditinggalkan dalam bilik bersendirian bersama suspek, lelaki itu meminta mangsa menanggalkan seluar dipakainya kononnya sebahagian daripada rawatan. Dia kemudian bertindak menggosok paha serta kemaluan mangsa.


"Selepas memasukkan jarinya ke dalam kemaluan mangsa, suspek kemudian bertindak lebih berani dengan memasukkan alat sulitnya pula. Sesi 'rawatan' selama setengah jam itu berakhir dengan kejadian rogol," katanya.


Menurutnya, suspek memberi amaran supaya mangsa tidak menceritakan kejadian itu kepada sesiapa selain meminta gadis berkenaan datang sekali lagi bagi membuat rawatan susulan.


Kata beliau, suspek juga memberi amaran kepada wanita itu agar tidak memberitahu sesiapa mengenai kejadian itu tetapi mangsa menceritakan kepada bakal suaminya serta keluarga sebelum tampil membuat laporan polis.


"Susulan laporan itu, suspek yang juga pesara kerajaan ditahan polis pada 12 tengah malam hari yang sama di rumahnya. Suspek kini direman selama tujuh hari bermula semalam hingga 22 Oktober depan, manakala kes disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan.


"Hasil siasatan mendapati suspek aktif menjalankan perubatan tradisional sejak 1985. Selain itu kita juga dapati suspek menggunakan modus operandi gangguan makhluk halus sebelum 'meratah' mangsa," katanya.


Mohd. Nasaruddin tidak menolak kemungkinan itu bukan kejadian pertama berlaku dan menyeru mana-mana individu yang pernah menjadi mangsa perbuatan suspek turut tampil membuat laporan polis.


Nasaruddin Md Nasir beramah mesra dengan pengamal media selepas sidang akhbar di IPD Pasir Mas, Kelantan, hari ini.


EmoticonEmoticon