Jumaat, 10 September 2021

Pengantin Lelaki Tersenyum Bahagia Nikahi Dua Wanita Serentak Dan Setuju Tinggal Serumah


PALEMBANG - Seorang lelaki bernama Jek, 24, di Empat Lawang Sumatera Selatan, tular di media sosial selepas mengahwini dua wanita serentak, Linda, 20 dan Vivin, 19. Pada mulanya Jek bingung membuat pilihan sebelum membuat keputusan mengahwini keduanya.


Kata Jek, dia mengenali Linda terlebih dahulu. Mereka berdua saling mengenali ketika mereka berdua bekerja di Jakarta pada bulan Disember 2020, katanya ketika itu mereka hanya berkawan dan tidak bercinta.


"Saya kemudian bertemu dengan Vivin pada bulan Julai 2021, ketika dia pulang ke kampung untuk menyambut hari raya Aidiladha. Kami pun berkenalan dan menjadi kawan baik," tambahnya.


Menurut Jek, dia mulai bimbang kerana harus memilih antara Linda atau Vivin. Akhirnya, Jek memberanikan diri untuk mengajak mereka berdua untuk berkahwin. Katanya, dia seakan tidak percaya apabila kedua-duanya bersetuju berkahwin dengannya serta tinggal bersama.


Dalam video yang dikongsi detik.com hari ini, Jek dilihat bahagia bersama pasangannya setelah usai mengadakan majlis akad nikah pada khamis lalu 9 September 2021, dengan kedua wanita berkenaan berada di sampingnya.


"Pernikahan diadakan pada 10 pagi di Kampung 2, Desa Muara Saling," kata Ketua Daerah Bersama Kabupaten Empat Lawang, Salman Alfarisy Anwar ketika dihubungi untuk mengesahkan perkara itu.


Salman berkata, Jek dan Vivin adalah penduduk Muara Saling, manakala Linda berasal dari luar Sumatera Selatan. Hanya akad nikah diadakan kerana kerajaan masih tidak membenarkan majlis resepsi akibat pandemik Covid-19.


"Majlis hanya dihadiri saudara mara terdekat, serta pemimpin setempat. Majlis berjalan lancar dan mematuhi prosedur ditetapkan," kata Salman.


Sementara itu, Jek mengatakan bahawa dia akan membawa kedua isterinya tinggal di daerah Jakarta Barat. Dia akan tinggal di Jakarta untuk bekerja dan memohon doa orang ramai agar rumah tangganya kekal selamanya.


Jek disamping dua isterinya pada majlis akad nikah.


EmoticonEmoticon