Ahad, 26 September 2021

Beruang Hitam Memeluk Dan Mengucup Patung Disangka Beruang Betina


Mengambil gambar haiwan yang sempurna dalam habitat semulajadi mereka bukanlah sesuatu yang mudah untuk dilakukan. Apatah lagi mengambil gambar saat mereka melakukan perkara lucu dan comel yang anda tidak akan percaya kecuali anda melihatnya sendiri.


Baru-baru ini, seorang lelaki berjaya merakam detik-detik seekor beruang jantan yang memeluk dan mengucup sebuah patung di belakang rumahnya kerana disangka beruang betina, lapor Daily Mail pada 24 September lalu.


Doug Yarrow, 75, berada di kediamannya di Wyoming, Amerika Syarikat apabila dia terlihat seekor beruang hitam yang berjalan-jalan di bahagian kolam rumahnya sebelum memeluk patung beruang yang diletakkan di situ.



Beruang tersebut memeluk dan cuba bermesra dengan patung beruang itu namun dilihat kecewa kerana ia tidak memberikan sebarang reaksi.


"Beruang itu kelihatan seperti sedang mencari pasangan baharu. Ia menggeselkan tubuhnya pada patung tersebut. Selepas melihat aksinya itu, saya tidak dapat menahan ketawa," kata Yarrow.


Beruang itu bukanlah satu-satunya haiwan yang mempercayai patung itu asli, kerana sebelum ini ada seekor anjing yang keliru bahawa patung itu disangka manusia dan cuba bermain dengannya.


Menurut Yarrow, memandangkan dia tinggal berdekatan dengan Taman Negara Grand Teton, laman belakang rumahnya sering dikunjungi haiwan liar. Justeru, dia memasang kamera penjejak untuk merakam penemuan yang menarik.


Beruang hitam tersebut memeluk dan mengucup patung yang ditemuinya. - Foto Doug Yarrow.


EmoticonEmoticon