Isnin, 12 April 2021

Anak Kambing Didakwa 'Jelmaan Nenek Moyang' Berwajah Manusia Gemparkan Penduduk


Seorang petani di India terkejut apabila melihat anak kambing yang baru dilahirkan memiliki rupa paras dan sifat lengkap persis manusia. Kelahiran anak kambing berkenaan telah menggemparkan penduduk di sebuah kampung di Gujarat, India.


Times Now News melaporkan kambing yang dilahirkan tanpa ekor pada 9 April lalu di Seltipada, Songadh City, daerah Surat itu mempunyai bahagian wajah yang kelihatan seperti manusia dan ianya sangat ketara pada dahi, mata, mulut dan turut memiliki janggut.


Berita mengenai kelahiran luar biasa anak kambing itu tular di media sosial dan menggemparkan orang ramai. Haiwan aneh itu bagaimanapun mempunyai kaki empat dan telinga seperti kambing normal.


Petani itu, Ajaybhai Vasana berkata, ibu kambing itu tidak menunjukkan sebarang keganjilan sepanjang tempoh membuntingkan anaknya itu. Katanya, dia perasan mengenai sesuatu yang pelik pada anak kambing itu ketika merawat ibu kambing.


Dalam rakaman video berdurasi 15 saat anak kambing itu terbaring dan dibaluti kain. Namun, dilaporkan haiwan itu hanya mampu bertahan 10 minit selepas dilahirkan sebelum mati.


Walaupun kebanyakan warganet beranggapan kelahirannya itu berpunca daripada mutasi genetik namun penduduk setempat menganggap ia sebagai Tuhan mahupun jelmaan nenek moyang mereka.


Dalam video tular di laman sosial itu turut memaparkan aksi penduduk kampung memujanya. Mereka mengebumikan anak kambing itu dengan mengadakan upacara khas keagamaan bagi memberi penghormatan kepadanya.


Anak kambing yang dilahirkan tanpa ekor itu mempunyai bahagian wajah yang kelihatan seperti manusia dan ianya sangat ketara pada dahi, mata, mulut dan turut memiliki janggut.


EmoticonEmoticon