Rabu, 27 Januari 2021

Ferrari 430 hangus terbakar di Lebuhraya Butterworth-Kulim, pemandu selamat


Sebuah kereta berprestasi tinggi jenis Ferrari 430 hangus dijilat api dalam kebakaran di susur keluar Permatang Pauh di Lebuhraya Butterworth-Kulim (BKE), di sini, hari ini.


Dalam kejadian 2 petang itu, tiada kemalangan jiwa dilaporkan apabila pemandunya yang berusia 30-an sempat menyelamatkan diri.


Jurucakap Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Pulau Pinang berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada 2.08 petang berhubung insiden terbabit.


Beliau berkata, sepasukan anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Prai dengan bantuan BBP Penanti bergegas ke lokasi kejadian untuk memadamkan kebakaran.


"Sebaik tiba, didapati Pasukan Bomba Sukarela (PBS) Sungai Puyu sudah memadamkan kebakaran terbabit.


"Siasatan mendapati kereta mewah itu musnah 80 peratus dan tiada kemalangan jiwa dilaporkan apabila pemandunya berjaya menyelamatkan diri," katanya dalam kenyataan, hari ini.


Beliau berkata, anggota membuat tindakan 'overhaul' bagi memastikan api padam sepenuhnya sebelum menamatkan operasi pada 2.59 petang. Menurutnya, punca kejadian dan jumlah kerugian masih dalam siasatan.


Keadaan Ferrari 430 yang hangus terbakar di susur keluar Pematang Pauh dekat Lebuhraya Butterworth-Kulim (BKE), Seberang Jaya. (27 Januari 2021)


EmoticonEmoticon