Sabtu, 27 April 2024

'Spiderman' dan 'Spiderwomen' dicekup polis kerana melakukan aksi berbahaya atas motosikal


Akibat teruja buat aksi 'stunt' yang tidak kena tempat, seorang lelaki dan seorang wanita yang berpakaian adiwira 'Spiderman' dan 'Spiderwomen' telah ditahan polis selepas didapati membuat tindak tanduk berbahaya atas motosikal di jalan raya sekitar Dwarka, New Delhi, India.


Selain didakwa melakukan aksi itu, pasangan dikenali sebagai Aditya, 20, dan Anjali, 19, turut didakwa menunggang motosikal tanpa cermin sisi dan nombor plat, kata polis pada Jumaat.


Mereka memperkenalkan diri sebagai 'Spiderman dan 'Spiderwoman' India dan aksi itu dimuat naik dalam akaun Instagram dengan bertajuk 'Spiderman Nagafgarh Part 5'.


Dalam video itu, Spiderwomen mendekati rakan-rakan di kejiranannya dan bersalam dengan mereka. Kemudian dia menunggang motosikal dan menuju ke jalan raya sekitar New Delhi.



Kemudian semasa dalam perjalanan, mereka dilihat bercakap antara satu sama lain dan tiba-tiba melakukan gerakan seperti mendepa tangan atas motosikal.


Selepas video mereka tular di media sosial, polis trafik New Delhi berjaya menahan mereka dan mengenakan saman di bawah Akta Kenderaan Bermotor.


"Pihak berkuasa telah mengambil tindakan tegas untuk memastikan keselamatan jalan raya di bandar ini, bagi mengelak perbuatan seperti itu berlaku pada masa hadapan," kata polis trafik New Delhi.


Pasangan itu dilaporkan memuat aksi mereka dalam akaun Instagram bertajuk 'India Spidey Official' telah mempunyai 10,000 pengikut dan beberapa video mereka mendapat lebih 70,000 tanda suka. - Sumber India Today.


'Spiderman' dan 'Spiderwomen' India dicekup polis New Delhi kerana melakukan aksi berbahaya atas motosikal. - Foto India.com.


EmoticonEmoticon