Khamis, 7 Disember 2023

Dokumen sulit bocor, pegawai AS rupanya pernah berjumpa dengan makhluk asing


Beberapa dokumen kerajaan Amerika Syarikat (AS) yang bocor mengesahkan tentang insiden pesawat makhluk asing terhempas di Bumi, lapor akhbar Daily Star pada 6 Disember 2023.


Menurut dokumen tersebut, beberapa pegawai AS telah bertemu dengan dua makhluk asing di satu lagi lokasi nahas, manakala pertembungan itu dibincangkan dalam satu 'mesyuarat rasmi' 20 tahun kemudian.


Tidak jelas dari mana dokumen itu berasal, namun beberapa halaman laporan tersebut dimuat naik dalam laman perkongsian Reddit.


Muka depan dokumen itu tertera nama, Projek Aquarius dan Projek Sigma, dua nama yang sebelum ini disahkan oleh kerajaan AS.


Dalam salah satu halaman yang tidak disunting, ia menyatakan bahawa satu operasi rahsia dimulakan untuk memulihkan serpihan kapal angkasa milik makhluk asing bagi kajian saintifik pada 1947.


Dalam beberapa muka surat lain, pegawai perisikan Tentera Udara AS dikatakan telah mengesan makhluk asing berada di padang pasir New Mexico pada 25 April 1964.


Insiden itu digelar Lonnie Zamora di mana seorang anggota polis melihat dua 'orang' berada di sebelah objek berkilat yang kemudiannya meluncur ke udara.


"Kejadian itu berlaku lebih kurang tiga jam. Pegawai Tentera Udara itu bertukar maklumat asas dengan dua makhluk asing itu. Projek tersebut diteruskan di pangkalan Tentera Udara di New Mexico," demikian pendedahan dalam Projek Sigma.


Dokumen itu juga mendedahkan projek-projek lain seperti Snowbird yang mengesahkan misi untuk 'menguji penerbangan pesawat makhluk asing yang ditemui'. - Sumber Daily Star.


Satu kejadian nahas pesawat makhluk asing didedahkan dalam dokumen itu. - Foto Getty Images/ iStockphoto.


EmoticonEmoticon