Ahad, 3 Disember 2023

AS menyembunyikan 9 'kapal makhluk asing' yang terhempas di bumi


Kerajaan Amerika Syarikat (AS) didakwa menyembunyikan sembilan kapal angkasa asing yang ditemui oleh sepasukan skuad rahsia yang terhempas di seluruh dunia selama beberapa dekad, lapor akhbar Daily Star pada 29 November lalu.


Beberapa sumber memberitahu portal berita DailyMail bahawa 'kapal angkasa makhluk asing' itu adalah termasuk beberapa kapal angkasa yang terhempas dan tidak musnah.


Objek terbang tidak dikenali (UFO) itu ditemui oleh sayap Agensi Perisikan Pusat (CIA) dikenali sebagai Pejabat Akses Global (OGA).


OGA telah terlibat dalam pengumpulan UFO untuk Direktorat Sains dan Teknologi CIA sejak 2003.


Menurut tiga sumber tersebut, maklumat itu diambil daripada individu-individu yang terlibat dalam misi mengumpulkan kapal-kapal angkasa tersebut.


Menurut sumber, CIA mempunyai sistem untuk 'mengesan UFO semasa ia menjadi halimunan'. Unit khas tentera akan dihantar selepas kapal angkasa itu terhempas.


UFO yang dikumpulkan tidak akan disimpan di bawah kawalan tentera untuk masa yang lama kerana terlalu banyak rekod. Ia biasanya akan dipindahkan ke 'tangan peribadi'.


Pada bulan Julai lalu, Ketua Majoriti Senat Chuck Schumer menaja rang undang-undang yang luar biasa untuk membenarkan pendedahan 'memulihkan teknologi yang tidak diketahui asalnya dan bukti biologi kecerdasan bukan manusia' dan kini telah diluluskan di Senat.


Sumber yang bercakap dengan DailyMail menjelaskan bagaimana CIA menyelaraskan pemulihan dan penyimpanan rahsia UFO yang didakwa terhempas atau mendarat ini. - Sumber Daily Mail.


Video dirakam oleh juruterbang tentera laut AS menunjukkan interaksi dengan 'fenomena udara tidak dikenal pasti'. - Foto DoD/AFP/Getty Images.


EmoticonEmoticon