Ahad, 19 November 2023

Wanita terdesak serbu majlis perkahwinan bekas teman lelaki


Dalam satu percubaan terdesak, seorang wanita menyerbu majlis perkahwinan bekas teman lelakinya di Suzhou, China, untuk memastikan sama ada lelaki berkenaan masih mempunyai perasaan sayang pada dirinya, lapor portal berita Thaiger pada 18 November 2023.


Bagaimanapun, apabila muncul di majlis berkenaan, dia tidak dapat mengawal emosi lalu memeluk bekas teman lelakinya sambil menangis. Wanita itu turut menghempaskan dirinya ke lantai bagi menghalang lelaki berkenaan mengahwini pengantin perempuan.


Menyaksikan adegan mengejutkan itu, para tetamu bergegas membantu wanita tersebut tetapi dia berdegil dan enggan melepaskan kaki pengantin lelaki dalam kejadian baru-baru ini.


Pengantin lelaki dan wanita muda itu telah menjalin hubungan selama tujuh tahun sebelum mereka memutuskan untuk berpisah. Apabila dia mendapati lelaki yang dicintainya selama tujuh tahun itu berkahwin lain, dia berasa sukar untuk menerimanya.


Dia telah menghabiskan masa remajanya bersamanya dan kini melihat dia menjadi suami orang lain adalah sangat tidak tertanggung.


"Kita bercinta selama tujuh tahun. Adakah awak sudah lupa tujuh tahun kita bercinta?" katanya manakala bekas kekasihnya menunjukkan ekspresi sedih dan mengulurkan tangan untuk memegang tangan wanita itu.


Walaupun adegan itu berlaku di hadapannya, pengantin perempuan pula tidak menunjukkan kemarahan. Dia berdiri diam, kelihatan acuh tak acuh dengan semua yang berlaku seolah-olah tiada kena mengena dengan dirinya.


Dia tidak menunjukkan sebarang emosi terhadap pengantin lelaki yang memegang tangan wanita lain, dia hanya memaut lengan kiri dan kanannya, menunjukkan statusnya sebagai bakal isterinya, lapor Sanook.


Selepas insiden perkahwinan yang dramatik itu tersebar di internet, ramai netizen berasa kasihan dengan wanita tersebut.


"Menangis tidak membantu. Kalau dia masih simpan awak dalam hati, awak tidak ditinggalkan untuk dirinya berkahwin lain," kata seorang netizen.


"Tidak kira betapa sakitnya, anda tidak sepatutnya mengganggu perkahwinan bekas kekasih. Ia akan membuatkan pengantin perempuan, pengantin lelaki, dan kedua-dua keluarga tidak selesa," kata netizen lain. - Sumber The Thaiger.

 

Seorang wanita menyerbu majlis perkahwinan bekas teman lelakinya di Sizhou baru-baru ini. - Foto Sanook.


EmoticonEmoticon