Khamis, 23 November 2023

Wanita mabuk cendawan berbogel di lapangan terbang cetus kekecohan


Seorang wanita mencetuskan kekecohan di sebuah lapangan terbang di Santiago, Chile kerana berjalan dalam keadaan tidak berpakaian, lapor akhbar Daily Star pada 21 November 2023.


Berdasarkan video yang dirakam di Lapangan Terbang Antarabangsa Arturo Merino Benitez, wanita itu dilihat berlari di sekeliling lapangan terbang di hadapan penumpang tanpa seurat benang.


Dia juga dilihat terus-menerus menjerit serta menyerang orang ramai yang lalu lalang dan turut didakwa telah memukul seorang pegawai polis semasa ditahan.


Pada satu ketika dia dilihat berpaut pada lengan seorang lelaki tidak dikenali yang sedang menolak troli. Lelaki itu dilihat menolaknya sebelum melarikan diri.


Wanita berkenaan kemudian ditahan polis dan dibawa pergi dari tempat kejadian. Dia dilaporkan mengambil alkohol dan dadah tetapi siasatan terhadapnya masih diteruskan.


Menurut agensi Emol, wanita itu didakwa telah memakan cendawan halusinogen di sebuah pesta di Barrio Republica di Chile. Laporan tambahan mencadangkan dia tiba di lapangan terbang di bawah pengaruh alkohol dan bahan psikoaktif, termasuk cendawan.


Bahan sedemikian boleh menyebabkan halusinasi visual dan pendengaran yang sengit, yang berpotensi menyebabkan tingkah lakunya tidak menentu. Komen rasmi mengenai situasi itu masih belum dikeluarkan. - Sumber Daily Star.


Wanita itu ditahan polis selepas membuat kekacauan di lapangan terbang. - Foto Jam Press.


EmoticonEmoticon