Khamis, 30 November 2023

Penduduk belasah dua lelaki 'gay' berasmara dalam sebuah beca


Sebuah video tular di media sosial Indonesia memaparkan tindakan beberapa penduduk memukul dua lelaki warga emas yang ditangkap sedang berasmara di dalam sebuah beca, lapor laman berita DetikSumut, hari ini.


Dalam video tersebut, seorang lelaki memakai baju hitam dilihat menghampiri sebuah beca tidak bergerak sambil memegang sebatang kayu.


Dia kemudian memukul beca tersebut menggunakan kayu sebelum dua lelaki separuh usia keluar daripada kenderaan itu. Salah seorang daripada mereka hanya memakai seluar, manakala seorang lagi tidak berpakaian.


Lelaki yang menangkap mereka kemudian menghayunkan kayu ke arah salah seorang warga emas berkenaan sambil memarahi mereka.


"Lelaki dengan lelaki rupanya," katanya.


Menurut seorang penduduk setempat yang dikenali sebagai Roni, kejadian itu berlaku pada Ahad lalu (26/11/2023) sekitar pukul 9.30 pagi (waktu tempatan) di Jalan Sei Deli, Bandaraya Medan.


Menurutnya, seorang penduduk pada awalnya melihat beca itu bergoyang sebelum mereka membuat keputusan menyerbu kenderaan itu.


"Mereka dimarahi penduduk, namun nasib mereka selepas itu tidak diketahui," katanya.


Dalam pada itu, Ketua Polis Medan Barat, Komisioner Polis Rizki Amalia mengesahkan kejadian itu, namun berkata, penduduk tidak menyerahkan pelaku kepada polis.


"Maklumat itu sudah kami peroleh. Penduduk mengatakan memang benar dua lelaki kedapatan melakukan perbuatan itu di dalam beca.


"Selepas ditangkap, dua lelaki itu dihalau begitu sahaja," kata Rizki kepada detikSumut, Khamis (30/11/2023).


Tambah Rizki, salah seorang lelaki yang ditangkap adalah pemandu beca dan bukan penduduk tempatan. - Sumber DetikSumut.


Lelaki yang menangkap pelaku menghayunkan kayu kepada salah seorang warga emas berkenaan sambil memarahi mereka. - Foto Istimewa.


EmoticonEmoticon