Ahad, 26 November 2023

Kuat online shopping & tak pandai masak, suami pulangkan isteri kepada orang tuanya semula


Tular kisah seorang suami dari Indonesia yang memulangkan isterinya kembali ke pangkuan orang tuanya mencuri tumpuan netizen selepas sebuah video tersebar di TikTok baru-baru ini.


Menerusi video itu, lelaki berkenaan bertindak sebegitu rupa kerana isterinya dikatakan tidak pandai memasak, tidak pandai mencuci baju dan tidak pandai melakukan kerja rumah lainnya hanya pandai 'online shopping' sahaja.


Walaupun lelaki itu dikhabarkan seorang kaya dan berkemampuan, baginya itu bukan alasan untuk isterinya tidak mahir dalam melakukan kerja rumah.


"Saya kembalikan kamu kepada ibu kamu ya. Saya menikah dengan kamu tak pandai apa-apa. Tak pandai masak, tak pandai mencuci, tak pandai semuanya.


"Saya menyesal menikah dengan anak ibu, saya sudah habis banyak duit. Dia tak pandai buat apa-apa, cuma pandai berbelanja online. Apa yang saya dapat?" kata lelaki itu.


Malah, lelaki itu juga lantang bersuara dan berkata kepada ibu mentuanya yang tidak mengajar anak perempuannya tentang cara menguruskan rumah seperti memasak, mencuci pinggan dan mengemas rumah.


Ibu mentua lelaki itu memarahinya kerana menyangkakan bahawa anaknya harus diperlakukan seperti orang gaji tetapi lelaki itu meluahkan apa yang terbuku di hati.


Katanya dia teringin untuk merasai air tangan isterinya dan bukan hanya dipersembahkan dengan wajah cantik semata-mata kerana mereka mahu hidup sehingga ke hari tua.


"Dulu kamu tergila-gila dan mencintai dia seadanya tapi apa sekarang ini? Kamu ingat dia pembantu?" kata ibu mentua lelaki itu.


Ketika artikel ini ditulis, video yang dimuat naik di TikTok sejak 8 November 2023 itu kini telah meraih 11.5 juta tontonan, lebih 284,000 tanda suka dan 5,700 komen.


Seorang suami memulangkan semula isteri ke pangkuan orang tua isterinya. - Foto @dipandang_sebelah_mata /TikTok.


EmoticonEmoticon