Khamis, 28 September 2023

Wanita mahu jadi makhluk asing, mengecat wajahnya warna biru dan belajar bahasa Klingon


Seorang wanita yang obses dengan hidupan angkasa lepas menghabiskan masa berjam-jam setiap minggu untuk mengecat wajah dan badannya menjadi biru agar kelihatan seperti makhluk asing, lapor akhbar Mirror UK pada 27 September 2023.


Lhouraii Li dari Bradford, United Kingdom berkata, dia mula berbuat demikian sejak lima tahun lalu selain turut mempelajari bahasa Klingon. Ia merupakan bahasa digunakan dalam filem sains fiksyen popular, Star Trek terbitan tahun 1960-an.


Sering berkongsi penampilan uniknya di laman Instagram, Lhouraii, 33, kini mempunyai lebih 10,000 pengikut.


"Saya mengambil masa kira-kira satu hingga dua jam untuk bersiap. Saya memakai kanta lekap sebelum menyapu cat berwarna biru dan diakhiri dengan solekan," katanya.



Diilhamkan oleh gaya Jepun, Lhouraii menjadi obses dengan penampilannya, memakai rambut palsu, kanta lekap, telinga bunian dari kertas mache dan tanduk untuk melengkapkan penampilannya.


Dia membelanjakan kira-kira £30 (RM171) setahun untuk cat badan dan menggunakan asas putih untuk menjadikan kulitnya lebih berpigmen serta mendapatkan rupa biru seperti itu.


"Saya mahu menjadi seseorang seperti anda apabila dewasa," tulis seorang pengguna diruangan komen gambar tersebut.


Beberapa pengguna lain turut memuji penampilan Lhouraii sangat cantik, comel dan lucu. - Sumber Mirror UK.


Lhouraii mengambil masa kira-kira satu hingga dua jam untuk bersolek menjadi makhluk asing. - Foto Barcroft Media via Getty Images.


EmoticonEmoticon