Rabu, 22 Mac 2023

Lelaki nyaris mati kerana minum air teh ketum


Seorang lelaki Thailand berkata bahawa dia nyaris mati selepas menggantikan air minuman dengan teh ketum, lapor portal berita Thaiger pada 17 Mac 2023.


Sehubungan itu, dia memberi amaran kepada orang lain supaya tidak menyalahgunakan daun itu.


Lelaki Thailand bertatu bernama Jaonai menjadi tajuk utama media sosial selepas dia menyiarkan tentang pengalaman ngerinya itu di laman Facebook.


Jaonai menyiarkan gambar dirinya terbaring di atas katil hospital dengan balutan menutup parut pembedahan yang panjang.


"Saya telah menjalani pembedahan. Saya tidur di hospital selama 10 hari sejak itu. Jika saya menunggu lebih lama untuk menjalani pembedahan, saya sudah mati. Lima hari sebelum pembedahan adalah kesakitan. Saya sangat sakit. Saya tidak dapat berbuat apa-apa. Saya tidak mempunyai apa-apa kekuatan.


"Usus saya tersumbat dan busuk. Saya tidak boleh makan apa-apa selama 10 hari. Sebabnya saya banyak minum teh ketum berbanding air," kata Jaonai di akaun Facebooknya.


"Sesiapa yang memilih untuk minum kratom pastikan ia ditapis dengan baik dan anda membelinya dari kedai yang bersih.


"Berhati-hati supaya anda tidak menjadi seperti saya. Ia adalah dua minggu yang sangat sukar. Berat saya 60 kilogram kini hanya 48 kilogram," tulisnya lagi. - Sumber The Thaiger.


Seorang lelaki Thailand dikenali sebagai Jaonai nyaris mati selepas dia minum air teh ketum dan terpaksa menjalani pembedahan. - Foto Thaiger.


EmoticonEmoticon