Sabtu, 18 September 2021

Suami Isteri Jadi 'Hero' Berjaya Sambut Kucing Terjatuh Dari Tingkat Atas Stadium


Seekor kucing yang tergelincir dari tingkat atas sebuah stadium menarik perhatian ramai selepas terjatuh di atas kain bendera bersaiz besar yang dipegang beberapa penonton di Miami, Amerika Syarikat (AS) pada 11 September 2021 lalu.


Kucing itu tidak mengalami sebarang kecederaan selepas haiwan itu terlebih dahulu bergayut pada wayar yang terletak pada dinding tingkat atas stadium untuk menyelamatkan diri.


Sejumlah penonton yang menyedari haiwan itu sedang bergayut kemudian merakamkan video mengenai kejadian berkenaan. Seorang penonton pula dilihat menghulurkan sebelah tangannya sebagai usaha untuk mencapai kaki kucing itu tetapi dia gagal berbuat demikian.


Menerusi rakaman video yang tular, haiwan itu dilihat cuba untuk mengelak daripada terjatuh namun kaki kirinya kemudian melepaskan pautan pada wayar berkenaan. Beberapa penonton yang berada di bahagian bawah stadium itu bersiap sedia menyambutnya.


Craig Cromer dan isterinya Kimberly yang sedang menonton perlawanan antara Miami University dan Appalachian State, memegang kain bendera AS bersaiz besar berjaya menyambut kucing berkenaan.


Cromer kemudian memegang kucing itu untuk ditunjukkan kepada para penonton bahawa ia masih lagi hidup. Difahamkan kucing tersebut tidak menunjukkan sebarang tanda-tanda kecederaan dan dibawa keluar oleh pengawal keselamatan.


Kucing yang cuba diselamatkan penonton berpaut pada wayar sebelum terjatuh.


EmoticonEmoticon