Khamis, 17 Jun 2021

Lelaki sembunyi di bawah gaun pengantin perempuan


Satu rakaman video menunjukkan seorang lelaki di Filipina 'bersembunyi' dalam gaun pengantin perempuan tular di media sosial sejak 8 Jun lalu. Lelaki itu dilihat tiba-tiba keluar daripada bawah gaun tersebut apabila tiba di altar perkahwinan, dan berjalan seperti tiada apa-apa berlaku.


Lelaki yang bersembunyi di bawah gaun itu rupanya seorang perancang perkahwinan. Ketika majlis berlangsung pada 6 Jun lepas di Resort Louie Beach di Pinamungajan, angin kencang menyebabkan pengantin perempuan sukar untuk berjalan.


Rakaman insiden itu dimuat naik di laman sosial Facebook dan memaparkan pengantin perempuan itu sedang berjalan di karpet merah ketika angin kuat cuba menerbangkan gaun yang dipakainya. 


Apabila tiba di altar perkahwinan, perakam video sempat merakam seorang lelaki tiba-tiba keluar daripada bawah gaun itu dan berjalan seperti tiada apa-apa berlaku.



Lelaki itu, Lunesa Roel yang juga perancang perkahwinan majlis itu rupa-rupanya bertindak bersembunyi di bawah gaun pengantin bagi memastikan kain itu tidak terselak dan merosakkan hari bahagia wanita tersebut.


Roel berkata, dia bertindak demikian bagi membantu wanita tersebut berjalan ketika upacara perkahwinan berlangsung. Dia gembira dapat membantu pengantin perempuan itu tetap tampil cantik ketika majlis persandingannya.


"Saya gembira dapat duduk di dalam gaun pengantin perempuan itu dan membantunya ketika dia bersanding di atas pelamin. Ketika angin bertiup kencang, saya terus pergi ke bawah gaun itu dan memegangnya supaya ia tidak terselak," jelas Roel.


Video tersebut sudah ditonton lebih 1.7 juta kali sejak dimuat naik pada 8 Jun lalu dan netizen yang menontonnya rata-rata memuji kerja keras Roel.


"Tidak mengapa jika angin terus meniup gaun itu kerana kamu (pengantin perempuan) tetap kelihatan cantik ketika hari perkahwinan," tulis seorang netizen. Sumber: Daily Star (15/6/2021).


EmoticonEmoticon