Sabtu, 6 Mac 2021

Hotel Mewah Di Angkasa Lepas Pertama Bakal Dibuka pada 2027


Sebuah hotel angkasa telah dirancang dan akan dilancarkan pada tahun 2027. Dibangunkan oleh Orbital Assembly Corporation (OAC), projek hotel ruang angkasa ini akan menjadi stesen angkasa komersial pertama dengan sasaran awal pembinaan pada tahun 2025, dan selesai pada tahun 2027 dengan pelbagai kemudahan mewah.


Hotel ini, yang dipanggil Stesen Voyager, akan berada di di orbit rendah Bumi dengan keselesaan graviti rendah, yang mungkin merupakan pengalaman perjalanan paling diidamkan dan paling mewah dalam dekad ini untuk ditambahkan ke senarai salah satu lokasi percutian anda.


Digelar "hotel ruang angkasa pertama yang mewah di dunia", Stesen Voyager akan dapat memuatkan sehingga 400 orang tetamu. Para tetamu yang datang dapat menikmati pemandangan alam semesta dengan keindahan yang melampau persis di dalam mimpi.


Hotel ini menampilkan semua kemudahan mewah yang mungkin anda inginkan, seperti restoran, bar, pawagam, gym, ruang menonton bumi, tempat konsert, dan bahkan spa kesihatan dengan keperluan termasuk tempat kru, udara, air dan elektrik disediakan, juga sistem pengangkutan kereta api.


Ilustrasi voyager station, hotel luar angkasa pertama di dunia. - Foto Voyager Station.

Menampilkan reka bentuk putaran yang unik untuk menghasilkan graviti buatan yang akan ditetapkan ke tahap yang sama dengan graviti yang terdapat di bulan, hotel ini akan berlayar di seluruh dunia setiap 90 minit dan membenarkan tetamu boleh mendaftar masuk di hotel dengan mudah tanpa latihan angkasawan terlebih dahulu.


"Voyager Station adalah stesen angkasa berputar yang dirancang untuk menghasilkan pelbagai tahap graviti buatan dengan meningkatkan atau menurunkan laju putaran. Graviti buatan, atau simulasi, sangat penting untuk tempat tinggal jangka panjang di luar angkasa," jelas laman web rasmi OAC.


OAC berkata, hotel ini telah dirancang sejak awal untuk menampung perniagaan, pengilang, agensi ruang angkasa nasional yang melakukan penyelidikan graviti rendah, dan pelancong luar angkasa yang ingin merasai kehidupan di stesen angkasa lepas dengan keselesaan graviti rendah dan hotel mewah.


Ilustrasi voyager station, hotel angkasa lepas pertama di dunia. - Foto Voyager Station.

Ilustrasi voyager station, hotel angkasa lepas pertama di dunia. - Foto Voyager Station.


EmoticonEmoticon