Ahad, 2 April 2023

Bekas isteri minta digendong 100 kilometer syarat rujuk semula


Menjaga perhubungan bukan mudah. Kadang-kadang kerana masalah yang mungkin timbul maka pasangan tersebut memilih untuk berpisah. Tetapi boleh jadi selepas itu seorang pasangan berasa menyesal dan memutuskan untuk berdamai.


Baru-baru ini sebuah klip video tular di media sosial China memaparkan seorang lelaki berjalan sambil menggendong seorang wanita di sebatang jalan.


Lelaki berbaju hitam itu kelihatan bertongkat. Dia menggendong seorang wanita yang memakai baju pengantin bewarna putih dan tiara di kepalanya.


Pasangan itu merupakan bekas suami isteri. Mereka sebelum ini memilih untuk bercerai akibat konflik yang timbul.


Selepas tiga tahun, lelaki itu sedar akan kesalahannya kerana wanita itu sentiasa melayaninya dengan baik. Dia kemudian meminta untuk bersama semula.


Bagaimanapun, wanita itu memberikan syarat kepadanya sebelum mereka boleh berkahwin semula.


Salah satu syarat tersebut adalah pada hari perkahwinan mereka, lelaki itu perlu membawa wanita tersebut pulang rumah ibu bapanya yang terletak sejauh 100 kilometer (km).


Ketika kejadian, lelaki yang dilihat keletihan itu terpaksa mengikat bekas isterinya menggunakan tali merah supaya tidak terjatuh.


Menurut wanita itu, tujuan dia membuat permintaan tersebut adalah supaya bekas suaminya sentiasa mengingati dan menghargai perkahwinan mereka.


Lelaki itu bernasib baik kerana apabila dia baru berjalan kira-kira 10 km, wanita itu meminta dia berhenti dan memaafkannya.


Selepas itu, pasangan tersebut pulang ke rumah wanita itu dan melangsungkan perkahwinan. - Sumber Wolipop.


Lelaki itu menggendong bekas isterinya pada hari perkahwinan mereka. - Foto eva.vn.


EmoticonEmoticon