Isnin, 15 November 2021

Orang Ramai Dikejutkan Kehadiran Tetamu 'Syaitan' Datang Majlis Kahwin


Sebuah video memaparkan tetamu-tetamu berpakaian kostum seperti seekor makhluk yang hodoh dan ganas, di sebuah majlis perkahwinan dipercayai berlaku di Indonesia telah tular di media sosial baru-baru ini.


Menerusi perkongsian oleh @Sanggarriasmehrunisa di laman aplikasi TikTok pada 11 November 2021, kelihatan lebih daripada 10 tetamu mengenakan kostum seperti itu sambil mengiringi pengantin lelaki masuk ke dalam majlis.


Berdasarkan video berdurasi dua minit 20 saat di TikTok itu, dapat dilihat orang ramai yang hadir ke majlis itu turut terkejut dan ada juga mengambil peluang bergambar bersama 'makhluk' tersebut.


Ketika kejadian, kelihatan salah seorang dari mereka memegang replika seperti kepala bintang dan menghidupkan suar berwarna kuning sebelum pengantin berarak memasuki dewan.



Sehingga kini, perkongsian tersebut meraih lebih 23,200 tontonan dan 1,509 tanda suka di akaun TikTok. Orang ramai turut memberikan pelbagai reaksi dan ada juga berasa seram dengan kostum dipamerkan oleh tetamu yang hadir ke majlis tersebut.


"Ini baru dinamakan 'wedding of the year' bukan manusia sahaja yang datang majlis tapi dengan jin-jin sekali hadir bagi memeriahkan majlis buat pengantin," tulis seorang netizen.


"Tema yang sangat kreatif, ini kalau jumpa tengah-tengah malam memang aku 'taekwando' kan sahaja benda ini, dengan lidah terjlir macam itu siapa tak seram kalau jumpa tengah malam, tapi apa-apa pun kostum itu terbaik," kata seorang lagi netizen.


Tangkap layar video memaparkan tetamu-tetamu berpakaian seperti seekor makhluk yang hodoh di sebuah majlis perkahwinan dipercayai berlaku di Indonesia.


EmoticonEmoticon