Selasa, 23 November 2021

Nenek Dipukul Patah Tulang Lutut Sebelum Dibuang Oleh Anak Dan Menantunya


Seorang wanita warga emas mengalami patah tulang pada bahagian lutut selepas dipukul oleh menantunya dalam satu kejadian di Rokan Hulu, Riau, lapor Tribun Pekanbaru pada 20 November 2021.


Wanita itu dikenali sebagai Aisyah Lubis memberitahu, dia dipukul dengan kayu oleh menantu lelakinya ketika dia tinggal bersama dengan mereka. Lebih menyedihkan, nenek Aisyah dihantar ke satu tempat dan tidak dijemput lagi.


Ketika ini, Aishah tinggal di sekolah pondok milik ustaz Andy Sidomulyo yang simpati dengan nasib wanita itu. Jelas Andy, sudah enam bulan wanita warga emas itu tinggal di sekolah pondoknya selepas dia dibuang oleh anak dan menantunya.


"Kami jumpa nenek Aisyah di tepi jalan di Dalu-dalu Rohul, dalam keadaan yang amat menyedihkan, berlumpur selain dia juga kelaparan.


"Nenek Aisyah beritahu, dia ditinggalkan oleh menantunya di satu tempat tanpa sebarang bekalan makanan dan baju," katanya.


Kata Andy, nenek itu turut memberitahu, lutut kanannya mengalami patah tulang akibat dipukul oleh menantunya. Tambah Andy, pihaknya cuba menghubungi keluarga Aisyah, namun mereka enggan peduli. 


"Sebelum ini kita ada buat video agar keluarganya berjumpa dianya, namun sehingga video berkenaan dibuat, keluarganya langsung tidak ambil kisah tentang nenek ini walaupun mereka tahu," kata Andy. - Sumber Tribun Pekanbaru. 

1 comments


EmoticonEmoticon