Jumaat, 26 November 2021

Lelaki Terkejut Jumpa 'Makhluk Mistik' Ketika Bersihkan Pantai


Seorang lelaki yang sedang membersihkan kawasan pantai dikejutkan dengan penemuan benda berupa jenglot iaitu makhluk mistik yang dibawa ke alam manusia, lapor laman berita Suara.com pada 25 November 2021.


Kejadian itu menjadi tular di media sosial. Antara rakaman tersebut adalah yang dimuat naik menerusi akaun Tiktok bernama @alfaa_boy pada Rabu (25/11/2021).


Pada mulanya lelaki itu sedang membersihkan sampah di pantai Kunjir, Kalianda, Lampung. Dia terkejut apabila melihat objek dibalut dengan kain putih mengandungi 'benda mistik' yang menakutkan.


"Hello guys, saya di Pantai Kunjir sedang membersihkan sampah di pantai ini. Saya terjumpa jenglot. Niat saya ingin membersihkan sampah tetapi saya melihat bungkusan plastik.


"Apabila saya membuka bungkusan itu, rupa-rupanya isinya begini. Tengok, benda ini asli (jenglot) bukan rekaan. Ini ditemui di Pantai Kunjir Kalianda, Lampung," jelas lelaki itu dalam klip video tersebut.


Dalam video berkenaan, lelaki itu turut menjelaskan bahawa dia bersama rakan-rakannya melakukan perjalanan dari Bandar Lampung menuju ke pantai Kunjir.


Mereka datang dengan misi untuk berkhidmat kepada masyarakat. Tindakan sebenar yang akan mereka lakukan ialah membina tong sampah dan membersihkan sampah-sarap yang bertaburan di pantai.


Ketika membersihkan sampah di pantai, lelaki itu mendakwa menemui beberapa bungkusan. Kerana ingin tahu, dia membuka salah satu bungkusan tersebut sebelum terkejut apabila menemui objek dipercayai jenglot.


Melihat video tersebut, netizen mula membanjiri ruangan komen di akaun tersebut. Kebanyakan dari mereka mengetengahkan mengenai penemuan objek jenglot yang didakwa.


"Balut balik, pulangkan ke tempatnya, orang buang, kenapa ambil," kata seorang netizen. "Lebih baik dibakar saja bro.. jangan pegang lama-lama," tulis seorang lagi netizen.


Seorang lelaki temukan benda menyeramkan ketika bersihkan sampah di pantai. - Foto Tiktok.


EmoticonEmoticon