Khamis, 10 Jun 2021

Lelaki ini memasang 2 taring gergasi di mulutnya seperti 'Orc' makhluk mitologi


Seorang lelaki berasal dari bandar Iguatemi Brazil, membuat tatu di hampir keseluruhan badannya, serta mengubah dirinya menjadi penampilan 'Orc' dengan memasang dua taring palsu gergasi yang diletakkan di barisan gigi bawah.


Dia membelanjakan kira-kira RM3000 untuk memasang sepasang taring besar di gigi bawahnya untuk membuat dirinya kelihatan seperti Orc, makhluk yang menakutkan.


Dia mengatakan pertama kali membuat tatu pada usia 15 tahun dan sejak itu dia ingin menambah lebih banyak tatu dan mengubah bentuk tubuhnya, menjalani beberapa prosedur yang membuatnya kelihatan agak unik.


Lelaki berusia 41 tahun ini turut memiliki sepasang bola mata bertatu hitam, sekitar 80 peratus tubuhnya ditutup dengan tatu, lidah terbelah, beberapa implan subdermal dan telinga yang dihiris. Namun, pengubahsuaian di mulut inilah yang menarik perhatian kebanyakan orang.


"Saya cuba menjadi diri sendiri, ini adalah idea saya sendiri, inspirasi saya datang dari hati, saya tidak diilhamkan oleh sesiapa pun," kata lelaki orc itu.


Peminat pengubahsuaian badan dari Brazil ini mengakui bahawa dia gembira dengan penampilannya yang unik, tetapi dia mengakui bahawa dia tidak begitu disukai oleh rakan dan keluarganya.


"Ibu saya tidak menyukainya, ayah saya tidak bertolak ansur dan rakan-rakan saya merasa pelik. Namun itu sama sekali tidak mengubah minat saya," ujarnya.


Mengenai gading di barisan gigi bawah, dia tidak menyatakan apakah itu kekal atau sementara. Dia mempunyai seorang isteri yang mempunyai minat yang sama dalam tatu dan pengubahsuaian badan, sehingga mereka nampak bahagia.


Orc adalah makhluk mitologi yang muncul dalam cerita fiksyen cerita rakyat dan fantasi sebagai binatang dengan tubuh yang menyerupai manusia, kadang-kadang seperti raksasa, biasanya berwarna hijau, dengan wajah yang menyerupai babi, kera dan raksasa dengan taring panjang, sifatnya garang dan buas. Sumber: Alahna Kindred/The Sun (3/11/2020).


Orc telah membelanjakan kira-kira RM3000 untuk memasang taring gergasi pada gigi barisan bawahnya. - Foto Jam Press

Orc telah membelanjakan kira-kira RM3000 untuk memasang taring gergasi pada gigi barisan bawahnya. - Foto Jam Press


EmoticonEmoticon