Jumaat, 1 Januari 2021

Sembilan lemas, kereta terjunam dalam Sungai Batang Lupar di jeti feri Triso


Kuching: Tahun baharu 2021 di Sarawak bermula dengan tragedi apabila sembilan sekeluarga lemas selepas kenderaan pacuan empat roda dinaiki mereka terhumban ke dalam Sungai Batang Lupar di Jeti Feri Triso, kira-kira 120 kilometer (km) dari sini, hari ini.


Difahamkan, kesemua mangsa berkenaan terdiri daripada lima lelaki dan empat perempuan. Kejadian itu disahkan Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Sarawak Khirudin Drahman.


Semua sembilan mangsa termasuk seorang bayi yang terperangkap di dalam kenderaan dikeluarkan oleh orang awam, namun semuanya sudah lemas.


Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Sarawak, Khirudin Drahman, berkata kejadian berlaku kira-kira jam 3.05 petang membabitkan lima lelaki dan empat perempuan.


Beliau berkata, pihaknya menerima maklumat berhubung kejadian itu pada jam 3.14 petang dan sepasukan anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Saratok serta BBP Simunjan dikejarkan ke tempat kejadian kira-kira 60 kilometer dari balai. Menurutnya, setakat petang tadi identiti mangsa belum diperolehi.


Orang awam berusaha mengeluarkan mangsa yang terperangkap di dalam pikap.

Mangsa lemas selepas kenderaan pacuan empat roda yang dinaiki lapan sekeluarga jatuh ke dalam sungai di jeti di Betong, hari ini.


EmoticonEmoticon